Se spune că nu trebuie să gătim prea mult legumele deoarece îşi pierd o mare parte din proprietăţile nutritive. Însă, această regulă nu se aplică în cazul tuturor legumelor.

Legumele crucifere

Varza, conopida şi broccoli se numără printre legumele pe care unii oameni preferă să le adauge în salată, fără a fi însă gătite în prealabil, mai ales că au puţine calorii şi sunt recomandate în timpul dietelor. Totuşi, sunt mai greu de digerat şi din acest motiv provoacă balonare şi gaze intestinale. Zaharurile din legumele crucifere sunt mai u;or de digerat după ce acestea au fost gătite.

Cei care suferă de probleme tiroidiene ar trebui să evite să mănânce astfel de legume crude, deoarece poate inhiba producerea de hormoni.

Vinetele

Această legumă conţine solanină, o substanţă care inhibă absorbţia calciului în organism. Mai mult, poate provoca tulburări gastrointestinale cum ar fi crampele la stomac, greaţa, ameţeala şi diareea. Dacă sunt gătite, solanina din vinete este neutralizată şi le poţi mânca fără probleme.

Roşiile

În cazul roşiilor, este mai bine să le mănânci gătite deoarece astfel organismul va asimila o cantitate mai mare de licopen. Ele pot fi consumate şi crude fără probleme, doar că organismul nu va asimila toată cantitatea de licopen. Licopenul are proprietăţi anticancerigene, aşadar ar trebui să incluzi roşiile zilnic în dieta ta.

Loading...