Chiar dacă mesele la restaurant sau comenzile făcute pentru acasă sunt opţiuni foarte atrăgătoare şi comode atunci când îţi este foame, cu siguranţă nu vei putea face asta în fiecare zi a vieţii tale. În primul rând, din motive legate de buget. Aşa că, în cele din urmă, vei ajunge în situaţia în care va trebui să găteşti şi acasă. Iată câteva idei pentru a face cu bani puţini preparate gustoase şi sănătoase, fără a petrece foarte mult timp în bucătărie.

Sfaturi şi ponturi

 
  1. Fă o listă cu ceea ce trebuie să cumperi şi nu te abate de la ea. Altfel, rişti să umpli coşul cu tot felul de produse de care nu ai nevoie şi care ar putea expira înainte să le consumi.
  2. Nu face toate cumpărăturile dintr-un singur magazin. Consultă săptămânal pliantele supermarketurilor. Vei găsi reduceri şi oferte diverse, iar banii economisiţi merită efortul de a face mai multe drumuri.
  3. Cumpără legume şi fructe în sezon, din pieţe sau direct de la producători, spală-le bine, usucă-le, pune-le în pungi şi congelează-le. Aproape orice se poate congela, de la sparanghel şi ardei gras, până la verdeţuri şi zmeură. Le poţi folosi oricând în locul celor foarte scumpe pe care le găseşti în magazine în extrasezon.
  4. Găteşte mai mult atunci când ai timp. Supele-cremă, sarmalele, ciorbele, chifteluţele şi multe alte preparate pot fi congelate. Ambalează-le, după ce s-au răcit  complet, în recipiente pentru o persoană sau două şi decongelează-le când vrei să le consumi.
  5. Foloseşte boabe uscate în locul celor din conservă: fasole, năut sau linte. Cu banii pe care îi dai pe conserve poţi cumpăra o cantitate de boabe care îşi va tripla greutatea după fierbere.
  6. Fă cumpărăturile seara târziu, înainte de închidere. Unele supermarketuri oferă reduceri foarte mari, de mai mult de 50%, la fructe, legume, salate sau alimente perisabile.
  7. Nu arunca resturile de mâncare, ci retransformă-le! O bucată de friptură, care ţi se pare prea uscată, este ideală rece, tăiată felii subţiri, într-un sandvici cu salată şi cu maioneză.
Loading...