Colesterolul crescut poate duce în timp la îngroşarea arterelor şi chiar la apariţia unor probleme de inimă, de aceea este bine ca valorile lui să rămână în limitele normale. Află ce alimente este bine să eviţi în cantităţi mari pentru a nu îţi pune în nici un fel în pericol sănătatea.

Carnea grasa

Extrem de gustoasă uneori, carnea grasă nu este văzută la fel de organismul tău, căruia îi dăunează atunci când este consumată în exces. Încearcă să incluzi mai des în meniul tău carnea preparată la grătar, alături de salate de legume proaspete. Evită pe cât posibil să o prăjeşti şi limitează consumul la 2-3 zile pe săptămână.

Unul şi margarina

Un pachet de 100 g de unt conţine 215 mg colesterol, iar o lingură, 30 mg. Deşi au un gust plăcut, foloseşte-le cât mai puţin în prepararea prăjiturilor şi diverselor creme sau pentru prăjit. Margarina este mai periculoasă decât untul, întrucât aceasta conţine grăsimi trans, cel mai periculos tip de grăsimi, care cresc nivelul colesterolului rău.

Produsele de patiserie

Grăsimile trans se regăsesc şi în majoritatea produselor de patiserie, acestea blocând arterele şi crescând valorile colesterolului. Alege în locul acestora gustări sănătoase sau prepară-le acasă cu ingrediente cât mai puţin procesate, pe cât posibil.

Brânzeturile grase

Dau gust oricărui preparat, însă o porţie de 100 g poate avea în jur de 120 mg colesterol. Cele mai grase sunt caşcavalul, crema de brânză sau brânza de burduf. Consumă-le doar ocazional, în cantităţi moderate.

Dulciurile

De la prăjituri pline de cremă, la tarte, brioşe sau simpla tabletă de ciocolată, dulciurile procesate conţin de obicei unt, margarină şi mult zahăr, la care se adaugă numeroşi coloranţi şi aditivi alimentari, care cresc colesterolul. Gogoşile, de asemenea, prăjite în ulei, nu sunt o alegere fercită pentru un stil de viaţă sănătos.

 

Loading...
Evaluează articolul