Combinarea corectă a alimentelor favorizează asimilarea eficientă a vitaminelor şi mineralelor. Descoperă ce trebuie să alături când mănânci pentru a preveni anumite afecţiuni grave!

Legume crucifere cu somon

Anumite substanţe, precum sulforafanul, din legumele crucifere ca broccoli, varză, conopidă, varză de Bruxelles încetinesc evoluţia cancerului. De asemenea, sulforafanul este recomandat şi şi pentru tratarea infecţiei cu Helicobacter pylori, pentru prevenirea bolilor inimii, datorită scăderii nivelului de colesterol rău. Efectele acestei substanţe sunt sporite în prezenţa mineralului seleniu care se găseşte în peşte. Iată de ce prepararea peştelui (somon, ton, sardine) cu broccoli este o alegere bună! Printre alte alimente bogate în seleniu pe care le poţi mânca alături de broccoli se numără carnea de pasăre, de vită, ficatul, ciupercile, ouăle.

Leguminoase cu orez

Combinarea orezului brun cu legume ca fasolea uscată este perfectă mai ales pentru vegetarieni, pentru că le conferă proteinele şi aminoacizii de care au nevoie. Împreună formează proteine complete şi un alt atu este că orezul brun nu conţine gluten. Alte surse bune de proteine vegetale sunt ciupercile, năutul, lintea, drojdia de bere sau fulgii de drojdie inactivă, care se pot pune la paste sau în piureuri de legume.

Află mai mult pe clicksanatate.ro

Loading...
Evaluează articolul