Când vrei să slăbeşti, pe lângă o alimetaţie sănătoasă, sport şi hidratare, mai e nevoie de un lucru important, de care majoritatea oamenilor uită.

”Ingredientul” secret care ajută la slăbit şi ne menţine sănătoşi este somnul. Atunci când nu ne odihnim suficient, avem tendinţa să bem mai multă cafea şi să ne luăm energia din dulciuri şi alte alimente pline de calorii. În plus, atunci când suntem obosiţi nu mai avem chef de exerciţii fizice.

Cercetătorii Universităţii Care Western din Ohio, SUA, au ajuns la concluzia că somnul odihnitor este esenţial într-o cură de slăbire.

Aceştia au analizat timp de 15 ani circa 70.000 de femei şi au observat că cinci sau mai puţine ore de somn pe noapte sunt reţeta sigură pentru eşec în procesul de slăbire. Aşa se face că participantele la studiu care nu au dormit suficient au luat în greutate în jur de un kilogram pentru fiecare an de observaţie, cu 30% mai mult decât cele care au dormit în medie şapte ore pe noapte, potrivit Doctorulzilei.ro

Ceea ce i-a surprins însă pe oamenii de ştiinţă a fost impactul somnului asupra greutăţii comparativ cu cel al obiceiurilor alimentare şi activităţii fizice.

Doctorul S. Patel, conducătorul studiului, a explicat că hormonii responsabili cu reglarea apetitului sunt afectaţi chiar şi de câteva nopţi nu tocmai odihnitoare. Mai mult, cei care nu dorm bine se vor îngrăşa mâncând mai puţin decât în mod normal. Explicaţia? Oboseala îi încetineşte şi îi face să devină mai statici, consumând astfel mai puţine calorii.

Loading...