Doar câteva zile ne mai despart până la Florii, când va fi dezlegare la peşte. Pieţele vor fi pline de tot felul de soiuri de peşti, atât pescuiţi în România, cât şi aduşi de peste hotare. Dacă din soiurile strâine somonul, tonul şi macroul au cel mai ridicat conţinut de omega-3, află ce proprietăţi nutritive au soiurile româneşti.

Carnea de peşte are puţine calorii, fiind recomandată în orice dietă, atât în cele de slăbire cât şi în regimurile alimentare pentru diverse boli. Peştele oceanic crescut în sălbăticie are mai mult omega-3 decât cel de apă dulce. Conţinutul de acizi graşi scade dacă peştele este crescut în captivitate.

Scrumbia, cea mai sănătoasă

În România, scrumbia poate fi pescuită în Dunăre şi în Marea Neagră, fiind vorba de specii diferite. Acizi graşi omega-3 din compoziţia ei îmbunătăşesc circulaţia sângelui, asigură buna funcţionare a sistemului cardiovascular şi reduc colesterolul rău, LDL-ul. Cea mai bună modalitate de gătire a peştelui este la cuptor sau pe grătar, niciodată prăjit. De asemenea, alege varianta proaspătă în locul peştelui congelat.

Păstrăvul, bogat în Omega-3

Dintre peştii de apă dulce, cel mai bogat în omega-3 este păstrăvul. Preparat la cuptor, păstrăvul este o sursă de proteine, iar carnea lui este mai uşor de digerat, aşadar este recomandat în regimul persoanelor aflate în convalescenţă sau care urmează un anumit regim alimentar. Pe de altă parte, somnul are cel mai scăzut conţinut de omega-3, însă acest lucru nu înseamnă că ar trebui eliminat din dietă, deoarece carnea lui este dulce şi cu puţine oase.

Cum recunoşti peştele proaspăt

Pentru a nu cumpăra un peşte vechi, ai grijă ca ochii lui să fie foarte clari. În acelaşi timp, branhiile trebuie să fie roşii şi moi la atingere, iar peştele să nu aibă un miros înţepător. Carnea de pe fileurile sau rondelele trebuie să fie tare şi uşor umedă, însă fără să prindă mâzgă pe ea.

Loading...
Evaluează articolul