Românii sunt obişnuiţi să folosească uleiul de floarea soarelui la aproape orice tip de preparat, indiferent dacă acesta necesită prăjire, coacere sau este vorba despre simpla pregătire a salatelor. În ultima vreme a apărut şi pe piaţa autohtonă o gamă diversă de uleiuri, din care putem alege cele mai sănătoase opţiuni în funcţie de ceea ce gătim.

Medicul britanic Sarah Schenker, specialist în nutriţie, a explicat pentru Daily Mail care sunt cele mai sănătoase uleiuri în funcţie de modul de preparare: prăjit, copt sau pregătirea salatelor.

Uleiul de rapiţă, potrivit pentru prăjirea legumelor 

Uleiul de rapiţă are numai 6% grăsimi saturate, în comparaţie cu cel de măsline, care are 14,3%, de zece ori mai mulţi acizi graşi omega-3 şi cu 50% mai multă vitamina E.

Este unul dintre cele mai sănătoase uleiuri, iar punctul de ardere este destul de ridicat (aspect important în cazul uleiurilor pentru gătit), astfel încât este un tip de ulei potrivit pentru prăjire.

Uleiul din tărţe de orez, bun la pregătirea mâncărurilor cu orez

Obţinut din germeni şi tărâţe de orez, acest tip de ulei este bogat în antioxidanţi, cum este vitamina E, conţine acid ferulic, cu puternice efecte inflamatorii şi antioxidante, contribuind la protejarea sistemului imunitar. Are un gust delicat, care duce cu gândul la aroma alunelor, completând foarte bine preparatele pe bază de orez, cum este risotto.

Află ce ulei este bine să foloseşti la salate pe adevărul.ro.

Loading...