Urmărirea cantităţii de zahăr consumată zilnic este o metodă benefică nu doar pentru diabetici sau pentru cei care suferă de prediabet. În exces, zahărul este dăunător, poate încuraja dezvoltarea bacteriilor rele din intestine şi duce la obezitate sau boli de inimă.

Unele alimente cresc rapid glicemia (cantitatea de zahăr/glucoză prezentă în sânge): carbohidraţii precum zaharurile rafinate şi pâinea sunt mai uşor de transformat în combustibilul pe care organismul îl foloseşte pentru a-şi întreţine funcţiile vitale. Pe de altă parte, există alimente care furnizează carbohidraţi ce sunt digeraţi mai lent, cum ar fi cei care se găsesc în legume şi în cerealele integrale. Indicele glicemic este o unealtă care te învaţă să deosebeşti carbohidraţii buni, care sunt descompuşi lent de organism, de carbohidraţii răi, pe care corpul îi arde rapid.

Un număr valoros

Indicele glicemic permite clasarea alimentelor în funcţie de modul în care cresc glicemia, atunci când sunt consumate. Cu cât indicele unui aliment este mai ridicat, cu atât alimentul respectiv determină o creştere mai rapidă a concentraţiei de zahăr în sânge. Creşterea aceasta stimulează eliberarea insulinei, hormon pancreatic al cărui rol este de a scădea concentraţia de zahăr. Astfel, un aliment cu indice glicemic ridicat duce, în fi nal, la o scădere a cantităţii de zahăr în sânge, graţie acţiunii insulinei – iar această scădere creşte apetitul. Alimentele cu indice glicemic mare sunt mai susceptibile de a te îngrăşa, fiindcă amplifi că pofta de mâncare.

Vezi care alimente au cel mai mare indice glicemic şi care cel mai mic pe clickpentrufemei.ro.

Loading...