Fie că ţii sau nu la silueta, ai auzit măcar o dată că „berea îngraşă“ sau că un „un pahar de vin roşu, băut seara, te ajută să slăbeşti“. Însă e bine să ţii cont de recomandările medicilor nutriţionişti în ceea ce priveşte consumul de alcool şi să nu cazi în plasa pe care ţi-o întind cele mai răspândite mituri legate de bere şi de vin.

Un studiu publicat în „Archives of Internal Medicine“ arată că oamenii care renunţă la una sau la două băuturi alcoolice pe zi au mai puţine şanse să ia în greutate. Pe de altă parte, o cercetare publicată în „American Journal of Clinical Nutrition“ arată că bărbaţii consumă un plus de 433 de calorii în zilele în care se răsfaţă cu doar câteva băuturi cu alcool. Aşadar, dacă încerci să slăbeşti şi în acelaşi timp să te bucuri de o băutură alcoolică (consumată ocazional), ai face bine să alegi înţelept între bere sau vin.

Cea mai bună alegere

Vinul

Roşu sau alb, vinul este o adevărată plăcere. Te poţi aştepta să consumi, în mare, 100-120 de calorii la un pahar. (Asta dacă presupunem că bei un pahar standard, de 150 ml. O cercetare efectuată la Universităţile Iowa State şi Cornell arată că oamenii tind să îşi toarne mai mult în pahar, depăşind doza recomandată cu 12%.

Cu toate acestea, sunt câteva lucruri pe care trebuie să le iei în considerare atunci când alegi tipul de vin: cel alb conţine, de regulă, mai puţini carbohidraţi decât vinul roşu, ceea ce reprezintă o mică diferenţă în ceea ce priveşte caloriile, spun nutriţioniştii. Însă vinul roşu este mai bogat în antioxidanţi, potrivit gq.com, iar un studiu din 2014, publicat în „The Journal of Nutritional Biochemistry“ arată că acidul elagic din vin întârzie dezvoltarea celulelor adipoase, în timp ce încetineşte dezvoltarea celulelor noi.

vin

Berea light

Aceste sortimente au pătruns şi la noi pe piaţă. Având mai puţine calorii şi mai puţini carbohidraţi, acestea sunt cele mai bune variante pentru cei care vor să slăbească, spun nutriţioniştii. Multe beri light conţin între 90 şi 100 de calorii la o cantitate de 354 ml. Cu toate aceste veşti bune, nu folosi acest lucru ca pe o scuză ca să bei mai multe beri decât ai consuma în mod normal, pentru că în caz contrar, vei contracara toate beneficiile.
În general, berile light au mai puţin alcool. Dar acest tip de bere tinde să aibă un procentaj mai mare de calorii ce provin din alcool, comparativ cu berile standard.

Cea mai proastă alegere

Berile cu un conţinut ridicat de alcool

În ultimii ani, au apărut variante de bere artizanală, care au un procent mare de alcool. Aceste beri au mai multe calorii la o sticlă decât ai fi crezut, ne atenţionează nutriţioniştii. Reţine: alcoolul înseamnă mai multe calorii. Fiecare gram de bere cu mult alcool conţine 7 calorii.
De exemplu, o bere care are 10,2% alcool la volumul conţine, totodată, 314 calorii la o sticlă. Iar o bere de 18% alcool la volumul recipientului conţine 450 de calorii în fiecare sticlă. Asta înseamnă un fel de mâncare cuprins într-un pahar de bere. Din păcate, toată acea cantitate de alcool nu va face decât să te simţi mai înfometat.

bere

Vin versus bere

1 sticlă de vin are 750 de calorii

1 pachet de 6 beri (Ale) are 900 de calorii

1 pahar de vin standard, băut în fiecare seară, calculat într-o săptămână, însumează 1260 de calorii.

1 halbă de bere (Ale) pe seară, adică 414 ml, calculat într-o săptămână, însumează 1500 de calorii.

Vinul are între 9,1 şi 19,3 carbohidraţi.

Berea are între 15,6 şi 22,4 carbohidraţi.

Alcoolul din 1 pahar standard de vin este egal cu alcoolul din 1,5 sticle de bere light.

Tabelul caloriilor pentru vin

180 ml

Vin alb light (8-10 % alcool): 95-139 calorii

Şampanie (12 % alcool): 125-160 calorii
Vinul standard, adică vinurile roşii şi albe seci (12,5-13,5 % alcool): 175-187 calorii

Vin cu un conţinut ridicat de alcool (13,5-16% alcool): 187-219 calorii

Vinurile dulci (16-20% alcool), porţia de 88 ml: 220-260 calorii

Tabelul caloriilor pentru bere

354-414 ml

Bere ligh (3-4% alcool): 95-139 calorii

Bere de tip lager (4-5% alcool): 140-191 calorii

Bere de tip Ale/IPA sau India Pale Ale (5-6,5% alcool): 163-228 calorii

Bere belgiană (6-9,5% alcool), la un pahar de 354 ml: 201-303 calorii

Bere de tip Imperial IPA India Pale Ale (9-12% alcool), la un pahar de 354 ml: 260-360 calorii

alcoolul ingrasa

Din ce cauză apare „burta de bere“

Nu este de vină în mod special berea, dar prea multe calorii consumate în formă lichidă îţi pot transforma abdomenul şi pot duce la apariţia burţii. Orice tip de calorii – fie că provin din alcool, din băuturile îndulcite sau din porţiile extrem de mari de mâncare – pot creşte cantitatea de grăsime abdominală. Cu toate acestea, alcoolul este asociat în mod deosebit cu grăsimea depusă în zona taliei.

În general, consumul de alcool este asociat cu o circumferinţă mai mare a taliei, deoarece atunci când bei alcool, ficatul tău arde alcoolul în locul grăsimii, spun experţii în endocrinologie. Şi berea este considerată un mare vinovat, deoarece este uşor să o consumi în exces. Şi fără să îţi dai seama, bei multe calorii într-o singură „repriză“. Şi să nu uităm de caloriile din alimentele pe care le mănânci în combinaţie cu berea.

Alcoolul poate creşte apetitul. Mai mult, atunci când bei bere la bar sau la o petrecere, mâncarea pe care o ai la îndemână nu este foarte sănătoasă. Aşa că pizza, aripioarele picante, cartofii prăjiţi şi alte alimente de acest gen ajung în stomacul tău, iar grăsimea în exces se depune în cele din urmă în zona abdominală.

Surse: 1, 2, 3.

Loading...