Fără vitamine, organismul nu poate funcţiona în parametri normali. În afara laptelui matern, niciun alt aliment nu conţine tot necesarul de substanţe nutritive de care corpul tău are nevoie. De aceea este bine să ai grijă ca hrana ta să fie cât mai diversificată.

Vitamina A menţine pielea tânără

Denumită şi retinol, vitamina A te ajută să păstrezi sănătatea dinţilor, a oaselor, inclusiv a ochilor, reducând riscul apariţiei cataractei. Menţine pielea hidratată şi activează regenerarea celulară. O poţi găsi în sfeclă, spanac, ceapă verde, morcovi, vinete, gălbenuş, pepene galben, mere, prune, piersici, zmeură, peşte, fasole verde.

Vitaminele din complexul B reînnoiesc celulele

Direct răspunzătoare de buna funcţionare a sistemului nervos şi imunitar, ajută la asimilarea substanţelor nutritive. Cele mai importante sunt vitaminele B12 şi B9 (acidul folic). Vitamina B12 ajută oxigenarea sângelui şi este esenţială pentru funcţionarea sistemului nervos. O găseşti în sardine, ton, ouă, lapte, brânză. Acidul folicîntăreşte sistemul imunitar şi reînnoieşte celulele. E de folos şi în perioada sarcinii, pentru că previne apariţia malformaţiilor congenitale. Îl poţi procura dinbanane, cartofi, fasole, ardei iute, drojdie, grâu, nucă, sparanghel, citrice, mazăre, linte, conopidă, sfeclă, porumb.

Afla mai multe pe clickpentrufemei.ro

Loading...