Nu puţine sunt dietele de slăbit care elimină în totalitate pâinea, aliment incriminat adesea că ar aduce nesuferitele kilograme în plus. Cu toate acestea, medicii nutriţionişti afirmă că ea ar trebui să rămână de bază în alimentaţie, cu mici amendamente: să fie din făină integrală, cu mai puţină sare şi în cantităţi rezonabile.

Cerealele şi produsele obţinute din acestea sunt o valoroasă sursă de carbohidraţi, adică de glucide şi prin acestea, de calorii. Cu toate acestea, nu ar trebui eliminate din alimentaţie nici măcar atunci când vine vorba despre regimurile de slăbit, întrucât cerealele integrale conţin şi cantităţi importante de fibre, proteine, lipide, vitamine şi substanţe minerale. Dr. Gabriela Stan, medic specialist de diabet, nutriţie şi boli metabolice, la Spitalul Sanador, dă detalii despre ce fel de şi câtă pâine ar trebuie să consumăm. „O dietă echilibrată trebuie să conţină 50-55% carbohidraţi - legume, fructe, cereale integrale. Pâinea, şi mai ales cea obţinută prin măcinarea boabelor de cereale integrale, ar trebui să fie esenţială în alimentaţia zilnică şi acum datorită aportului crescut de vitamine: B1, B3 şi B9, fier, zinc, magneziu, fibre alimentare şi antioxidanţi care scad riscul apariţiei diabetului zaharat tip 2, a obezităţii şi a bolilor cardiovasculare. Fibrele alimentare previn apariţia constipaţiei, au efect probiotic şi scad riscul de cancer colorectal“.

Loading...