Peştele este considerat unul dintre cele mai sănătoase alimente şi conţine o mulţime de nutrienţi precum Vitamina D, proteine şi acizi graşi omega-3. Introducerea acestuia în dietă are efecte benefice asupra inimii şi vaselor de sânge, iar dacă îl consumi o dată sau de două ori pe săptămână, te poate proteja de de bolile cardiovasculare.

Pentru că nu ai mereu suficient timp sau posibilitatea de a pregăti peşte proaspăt, trebuie să ştii că cel la conservă poate fi inclus în mese delicioase şi săţioase. Iată câteva idei:

Cină rapidă cu couscous şi ton

În timpul verii, ai nevoie de preparate uşoare, care pot fi consumate şi reci, la orice oră din zi. O cină cu ton şi couscous este uşor de făcut şi nu trebuie să te îngrijorezi prea mult în legătură cu gramajul ingredientelor folosite. Aceasta poate fi pregătită spontan, cu câteva produse cheie precum conserve de ton în ulei de măsline.

Ingrediente:
● couscous;
● conserva de ton;
● zeamă de lămâie;
● capere;
● pepperoncini;
● roşii cherry;
● pătrunjel;
● busuioc;
● mărar;
● mentă.

Mod de preparare:
Ocupă-te prima oară de couscous. Toarnă apă fierbinte peste o cantitate pe care o consideri potrivită şi lasă-l să absoarbă apa. Adaugă peste couscous conserva de ton în ulei de măsline. Uleiul este foarte important pentru textură şi gust, aşa că toarnă-l odată cu carnea de peşte în bol.

Taie pepperoncini în bucăţi potrivite, caperele şi roşiile cherry în jumătăţi. Toarnă zeama de lămâie şi amestecă. Poţi folosi şi un dressing pentru salată deja preparat sau unul făcut în casă, cu muştar boabe şi iaurt. La final, adaugă verdeţurile pentru a da un gust cu adevărat fresh acestei salate care poate fi servită la cină pentru întreaga familie, în zilele toride de vară.

Paste cu pesto roşu

Pesto-ul roşu pregătit în casă este un deliciu potrivit pentru un preparat simplu cu spaghetti. Are la bază gustul profund de anşoa şi intensitatea ardeilor chilli. Pastele cu pesto roşu pot fi servite la prânz sau seara şi savurate alături de o băutură carbogazoasă cu gust de lămâie.

Ingrediente:
● 6 bucăţi de anşoa file;
● 2 ardei chilli sau ardei iuţi roşii;
● ½ cană nuci;
● ¾ cană ulei de măsline extravirgin;
● 4 căţei de usturoi;
● 3 linguri de pastă de roşii concentrată;
● 85 gr de parmezan ras;
● 450 gr de spaghete;
● 2 linguri de unt nesărat, tăiat bucăţele;
● 3 linguri de zeamă de lămâie.

Mod de preparare:
Găteşte într-o tigaie bucăţile de anşoa, usturoiul şi nucile în ulei şi amestecă timp de 4-5 minute. Adaugă pasta de tomate şi lasă totul pe foc timp de 2 minute. Lasă compoziţia să se răcească aproximativ 5 minute.

Transferă totul într-un robot de bucătărie. Adaugă chili tăiat mărunt, zeamă de lămâie, parmezan şi o jumătate de linguriţă de sare. Mărunţeşte totul în robotul de bucătărie până când se formează o pastă de pesto roşu.

Găteşte spaghetele conform instrucţiunilor de pe ambalaj. Păstrează o cană şi jumătate din lichidul de paste.

Pune pesto-ul într-un bol, adaugă untul, pastele şi apa şi amestecă totul. Serveşte pastele pe farfurii şi adaugă parmezanul ras rămas.

Sandwich verde cu ton

Gustarea perfectă pentru copii sau pentru adulţi la brunch, un sandwich cu ton este mereu alegerea potrivită atunci când nu ai timp sau răbdare să găteşti o masă complicată.

Ingrediente:
● O conservă de ton în apă;
● 35 gr de frunze de busuioc;
● 35 gr de frunze de pătrunjel cu tulpină;
● 35 gr de maioneză;
● 35 gr de smântână;
● 2 linguri de ulei de măsline extra-virgin;
● O linguriţă de coajă de lămâie;
● 2 linguri de zeamă de lămâie;
● O tulpină de apio;
● O ceapă roşie;
● Un căţel de usturoi;
● ½ cană de verdeţuri mărunţite (mărar, busuioc, pătrunjel);
● Chifle.

Mod de preparare:
Într-un blender adaugă maioneza, pătrunjelul, busuiocul, smântâna, zeama de lămâie, coaja de lămâie şi două linguri de ulei de măsline. Mixează până când totul devine o pastă fină, verzuie. Transferă compoziţia de dressing într-un bol şi adaugă tonul bine scurs. Adaugă bucăţile de apio, ceapa roşie şi usturoi. Asezonează cu sare şi mult piper proaspăt.

Adaugă verdeţurile tăiate mărunt într-un bol cu o linguriţă de zeamă de lămâie. Pune puţin ulei şi amestecă din nou.

Taie chiflele pe jumătate şi aşază compoziţia între acestea.

Reţetele cu peşte sunt perfecte pentru zilele în care vrei să încerci ceva nou, uşor de preparat şi pe gustul întregii familii. Optează pentru conserve pentru a găti mai repede şi fă combinaţii noi pentru a descoperi arome inedite.

FOTO pexels.com
 

Loading...