Poate când erai mic îţi făcea mama un mic dejun copios, care conţinea şi ouă fierte sau o omletă delicioasă.  Cu timpul, însă, ai uitat cât de important este să mănânci dimineaţa sau să consumi ouă.

Nu ţi s-a spus că masa cea mai importantă a zilei este cea luată devreme pe la orele 7-9? Cum ai vrea să ai energie toată ziua dacă ai stomacul gol. Organismul are nevoie de vitamine, minerale, proteine şi fibre. De unde ţi le procuri? Din cafea şi mese neregulate, pe fugă?

Ştiai că...

... un ou de mărime mare conţine vitamina B2 (riboflavină) în proporţie de 15% din doza zilnică recomandată şi 22% seleniu din DZR? De asemenea, are 9% Vitamina B12 (cobalamină), 6% vitamina A şi 7% vitamina B5, menţionează authoritynutrition.com

Ouăle, spun nutriţioniştii, sunt printre alimentele cele mai sănătoase şi pline de nutrimenţi. Aşadar, pe lângă vitamine şi minerale (calciul, folaţi, vitamina E, fier, potasiu, zinc), au proteine de calitate superioară, grăsimi bune şi alte substante benefice sănătăţii. Astfel că un ou mare conţine 77 de calorii cu 5 grame de grăsimi şi carbohidraţi şi 6 grame de proteine de calitate.

De reţinut! În gălbenuş se regăsesc aproape toţi nutrimenţii, iar în albuş  doar proteine. Mâncate împreună îţi asiguri aproape toate substanţele de care are nevoie corpul uman.

Cresc colesterolul „bun“ (HDL)

Mulţi se feresc să mănânce multe ouă deoarece conţin mult colesterol. Specialiştii spun că un ou de dimensiune mare conţine 212 mg de colesterol. Faţă de alte alimente este destul de mult. Cu toate acestea nu trebuie să tragi concluzia că dacă are colesterol o să-l crească şi pe cel „rău“ de tip LDL.

Afla mai multe pe clicksanatate.ro

Loading...