Pofta de dulce şi nevoia de a mânca încontinuu sunt principalii inamici ai unei diete sănătoase. Atunci când vrei să pierzi în greutate sau să o menţii pe cea actuală, e bine să ştii că există câteva alimente care îţi menţin senzaţia de saţietate pentru mai mult timp.

Merele

Merele sunt o sursă importantă de fibre, fiind ideale pentru micul dejun sau o gustare de după amiază. Acestea conţin şi multă apă, un alt factor care creşte senzaţia de saţietate. Mai mult, pectinele care se găsesc în mere sunt şi ele inhibatori ai apetitului, reglând nivelul de glucoză din sânge.

Oul fiert

Foarte săţios şi echilibrat din punct de vedere nutriţional, ţine foamea la distanţă vreme îndelungată. Serveşte-l cu o felie de pâine integrală sau puţină brânză. A grijă însă, nu este indicat să consumi ouă decât în prima parte a zilei.

Orezul brun

Consistent, bogat în fibre, ajută în acelaşi timp şi tranzitul intestinal. Consumă-l simplu, fără a-l combina cu proteine animale sau lactete, ci doar cu o salată de legume.

Perele

Nu conţin mult zahăr, sunt foarte gustoase şi o sursă importantă de fibre. Perele cresc senzaţia de saţietate şi ţin la distanţă şi pofta de dulce. Este recomandat să mănânci o pară cu 15-20 de minute înainte de masă.

Migdalele

Au un conţinut bogat de grăsimi sănătoase, ajutând la scăderea nivelului de colesterol „rău“. Un pumn de migdale conţin aproximativ patru grame de fibre şi şase grame de proteine, fiind ideale ca gustare între mese. Totuşi nu abuza de ele şi limitează-te la 40-50 de grame pe zi.

Loading...