Există câteva alimente care odată ingerate duc la senzaţia de balonare, asta pentru că au în compoziţia lor rafinoză, un compus care rămâne nedigerat până în momentul în care bacteriile din intenstine îl fermentează, producând gazele care te fac să te simţi balonat.

Nutriţionişti recomandă combinarea acestor astfel de alimente cu unele care conţin fibre, acest lucru ajutând la o digestie mai bună.
Iată câteva alimente care te balonează:

Băuturile carbogazoase- acestea duc la apariţia gazelor intenstinale, aşa că apare senzaţia de balonare. Încearcă să le înlocuieşti cu apă plată sau sucuri de frute natuale.

Guma de mestecat- atunci când mesteci gumă apare acumularea de aer în stomac, ceea ce duce la balonare. Mai mult, cu cât înghiţi mai mult aer, cu atât creşte senzaţia de disconfort abdominal. Nu mesteca guma mai mult de 20 de minute.

Fasolea- conţine polizaharide care nu pot fi digerate de enzimele din stomac, aşa că se acumulează gaze. Fierbe fasolea de câte două ori pentru a evita neplăcerile

Lactatele- unele persoane sunt intolerante la lactoză, aşa că este benefic schimbarea lactatelor cu unele din soia ori nuci.

Merele- din cauza conţinutului de sorbitol şi fructoză, merele contribuie şi ele la senzaţia de balonare. Mănâncă-le separat, nu în timpul meselor

Legumele precum brocoli-ul şi varza duc şi ele la balonare.

Sursa: sfatulmedicului.ro

Loading...