Oricât de mult ne-am dori să mâncăm orice vrem şi să nu ne ingrăşăm, acest lucru este imposibil. Asta nu înseamnă că, din când în când, nu ne putem răsfăţa cu ceva dulce.

Renunţă la zahăr

Chiar dacă în reţeta pentru desertul preferat este trecută o anumită cantitate de zahăr, poţi folosi mai puţin şi astfel vei reduce valoarea energetică a preparatului final. De exemplu, 100 de grame de zahăr înseamnă 387 de calorii. Cele mai multe reţete au în componenţa lor cel puţin 200 de grame de zahăr, fără să mai adăugăm valoarea energetică a celorlalte ingrediente. Nu este recomandat nici să înlocuieşti zahărul alb cu cel brun, în speranţa că vei mai reduce aportul caloric, deoarece diferenţa dintre ele este de doar 10 calorii pe suta de grame. În schimb, poţi înlocui zahărul cu un îndulcitor natural, cum este extractul de Stevia, care are indicele glicemic foarte mic şi capacitate de îndulcire mare.

Bine de ştiut!

În reţetele pentru dulciuri, poţi înlocui o cană de zahăr cu o linguriţă de extract lichid de Stevia sau cu o jumătate de linguriţă de Stevia pudră.

Iaurt în loc de frişcă

În reţetele tale preferate, pe lista alimentelor care pot fi înlocuite se află şi frişca. Deoarece este un produs gras, o poţi înlocui cu iaurt grecesc în anumite preparate – în îngheţate, în salata de fructe. Astfel, scazi aportul energetic al desertului, deoarece 100 de grame de iaurt grecesc degresat oferă în jur de 70 de calorii, în timp ce smântâna are cel puţin 250 de calorii. De asemenea, nu mai folosi lapte integral, cu alege unul cu un conţinut mai redus de grăsime.

Mai multe fructe

Zahărul din fructe, fructoza, se eliberează treptat în sânge şi astfel nivelul de insulină nu creşte brusc, aşa cum se întâmplă în cazul deserturilor preparate cu zahăr rafinat. Dacă alegi fructe dulci, cum sunt bananele bine coapte, strugurii sau perele, atunci poţi renunţa la o bună parte din zahărul indicat în reţete. Pentru blaturile prăjiturilor, poţi folosi fulgi de ovăz măcinaţi în loc de făină albă. Mai exact, 100 de grame de fulgi de ovăz oferă 250 de calorii, în timp ce aceeaşi cantitate de făină albă înseamnă 350 de calorii.

Loading...