În funcţie de fiecare etapă a vieţii, femeile au nevoie de anumite substanţe nutritive în cantităţi diferite. În timpul sarcinii, de mai mult acid folic, fier şi fibre, iar după 40 de ani, de fitoestrogen, calciu, flavonoide şi antioxidanţi, pentru a evita cancerul mamar, osteoporoza şi pentru a încetini procesul de îmbătrânire.

Îţi poţi lua din suplimentele alimentare substanţele nutritive de care ai nevoie, dar este cel mai bine să le obţii din alimente. Iată care sunt cele mai bune surse de minerale şi fibre!

În timpul sarcinii

Broccoli

Ideal este să alături broccoli unor alimente care conţin fier, ca sardinele, maroul, carnea de pasăre sau mânzat, pentru a contribui la absorbţia mineralelor pe care le conţine, calciu, acid folic, fier, dar şi fibre, antioxidanţi. Pe lângă acestea, vitamina C, pe care broccoli o are din plin, te ajută să absorbi mai bine fierul.

Peşte

În această perioadă, este important să mănânci mai des peşte, pentru că îţi aduce un aport crescut de acizi graşi esenţiali pentru dezvoltarea cerebrală a bebeluşului. Sunt recomandaţi peştii mai mici, somon, păstrăv, sardine.

Atenţie!

Peştele afumat sau refrigerat poate cauza infecţie cu Listeria, iar rechinul, peştele spadă, macroul acumulează în mod repetat cantităţi mari de mercur. Substanţa, odată ajunsă la făt, îi afectează dezvoltarea neurocerebrală.

Citeşte mai mult pe clicksanatate.ro

Loading...