Dieta ta poate avea de suferit dacă întreci măsura şi pui de obicei pe masă multe mezeluri. Dar inconvenientele nu se opresc aici. Cu un conţinut mare de aditivi şi coloranţi alimentari, mezelurile pot deveni periculoase pentru sănătate, atunci când nu le consumi cu moderaţie.

Împiedică asimilarea calciului

Fie că e vorba de cârnaţi, crenvurşti, şuncă presată ori kaizer (şi lista poate continua), mezelurile ne pun în pericol silueta, din cauza cantităţii mari de grăsimi. Deseori, însă, datorită preţului mic ori a diverselor sortimente care se găsesc în comerţ, suntem tentaţi să le cumpărăm. Iar cu cât mezelurile sunt mai ieftine, cu atât calitatea lor este mai scăzută, iar valoarea nutriţională tinde spre 0, spun nutriţioniştii. Ele nu duc lipsă de conservanţi, coloranţi ori agenţi de îngroşare, pe care îi putem citi pe toate etichetele. Unii dintre aceşti aditivi, cum sunt fosfaţii şi polifosfaţii, împiedică asimilarea de calciu în organism, determinând depunerea lui în articulaţii ori atrofierea oaselor.

Nu sunt indicate copiilor

Într-un studiu recent, nutriţioniştii americani au au ajuns la concluzia că părinţii nu ar trebui să dea mezeluri copiilor până în 10 ani, din cauza dezechilibrului nutriţional pe care îl generează. Mai mult, anumite substanţe prezente în aceste alimente pot duce la hiperactivitate, obezitate ori deficit de atenţie şi concentrare la copii.

INFO

Acidul glutamic (E 620) care se găseşte în anumite mezeluri poate provoca greţuri, palpitaţii ori dureri de cap.

Tabel calorii

100 g                         Calorii

Cârnaţi afumaţi       301

Cabanos               374

Cârnaţi porc           321

Ceafă porc afumată 308

Crenvurşti pui         238

Crenvurşti porc       330

Kaizer                303

Muşchi ţigănesc      333

Parizer             219

Pastramă porc        152

Salam de Sibiu        486

Salam de vară        298

Loading...