Cel mai dăunător aliment! „Drogul legal” face mai mult rău decât fumatul şi îl consumi zilnic, fără să realizezi

2 an tet jpg jpeg

În alimentaţia noastră ar trebui să regăsim zilnic legume şi fructe şi să ne ferim de mâncărurile procesate. însă deseori, facem alegeri pe care le credem sănătoase, chiar dacă în spatele lor se ascunde un cumul de elemente extrem de nocive. Ca principiu sănătos de alimentaţie, ar trebui să ne obişnuim să citim etichetele produselor pe care le cumpărăm. Nu este vorba doar despre calorii, deşi multe dintre produsele pe care le consideri sănătoase pot fi adevărate bombe calorice. În primul rând, indiferent de produs, trebuie să fim atenţi la elemente precum E-urile. Coloranţi alimentari, arome artificiale şi multe E-uri,un semn că produsul nu este deloc natural, chiar dacă poate fi sărac din punct de vedere al caloriilor. Apoi, ar trebui să ne uităm la concentraţia de sodiu, care în cazul unelor alimente este extrem de mare. Sarea în exces reţine apa în organism şi ne deshidratează, însă şi sarea şi potenţiatorii de gust sunt printre motivele pentru care iubim atât de mult produsele de tip fast-food sau snacks-urile din magazine. Grăsimile: un alt factor extrem de important de care ar trebui să ţinem cont. De exemplu, un avocado conţine multe grăsimi, însă acestea sunt sănătoase, grăsimi de care corpul nostru are nevoie, spre deosebire de grăsimile din produsele procesate.; Însă cel mai nociv aliment pe care îl găsim peste tot este zahărul. De exemplu, ciocolata neagră cu peste 70% cacao, extrem de sănătoasă, poate conţine 40 g de zahăr la o tabletă de 150 de grame.  Cu cât consumăm mai mult zahăr, cu atât pancreasul este mai „biciut” în secreţia de insulină, ceea ce poate duce în timp la afectarea acestuia. Persoanele care suferă deja de diabet zaharat nu ar trebui să mai consumă acest aliment, decât în caz de urgenţă, în hipoglicemii.  

Cum afectează zahărul inima şi vasele Înainte de toate, trebuie să ştiţi că inima este împărţită funcţional în 2 jumătăţi: inima dreapta şi inima stânga. Sângele ajunge în inima dreapta de la plămâni, unde a fost deja încărcat cu oxigen. Mai departe inima dreaptă împinge sângele în artere - vase care duc sânge cu oxigen – propulsând sângele în tot corpul. Celulele folosesc oxigenul în respiraţia celulară, în urmă căreia rezultă dioxidul de carbon, gaz pe care îl elimina. Acest gaz este dat afară din celule şi cărat de sânge prin sistemul venos până la inima stânga. Inima stângă împinge acest sânge către plămâni pentru a elimina dioxidul de carbon (îl expirăm) şi a capta din nou oxigen. Şi astfel ciclul se reia.

Dar unde intervine zahărul? Ei bine zahărul este metabolizat în organism până la glucoză, o moleculă osmotic activă, adică trage apă către ea. Aflându-se în sânge, glucoză trage apă din celule şi o reţine în sânge.

Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS) arată că zahărul reprezintă aproximativ 20% din alimentaţia zilelor noastre. Asta se întâmplă în timp ce medicii recomandă ca zahărul să reprezinte doar 5% din dietă. Studiile arată că, în medie, românii consumă, direct sau ascuns în diferite alimente, în jur de 100 de grame de zahăr pe zi. Din cauza acestui consum mare de zahăr, există aproape un milion de diabetici, în jur de patru milioane de români obezi. 

De asemenea, pe lista de curiozităţi despre zahăr trebuie notat şi faptul că are câţiva înlocuitori naturali. Printre cei mai buni îndulcitori care înlocuiesc zahărul se află şi extractul de stevie. 

Există sun formă de pudră,  granule sau lichidă. Este mai dulce decât zahărul alb şi nu afectează glicemia. Este recomandat şi pentru diabetici.  

De asemenea, se poate folosi şi siropul de arţar. Se extrage din siropul arţarului de zahăr. Pe lângă faptul că e alternativă sănătoasă la zahăr, are efecte benefice asupra organismului şi nu creşte glicemia. 

Siropul de agave este, de asemenea, un îndulcitor natural care poate înlocui zahărul. Se obţine din seva plantei Agave. Ca şi stevia, o linguriţă din acest sirop este mult mai dulce decât zahărul şi nu are efecte asupra creşterii  glicemiei. Este bogat în vitamine şi minerale.   



Recente

salata roșii shutterstock 529472086 jpg
choux crema vanilieshutterstock 2007938618 jpg
ardei umpluti de post shutterstock 394395796 jpg
gomboti caise shutterstock 1751983160 jpg
banane chia iaurt shutterstock 2068588889 jpg
salata vinete baba ganoush shutterstock 216063574 jpg
pandispan fructe shutterstock 200600648 jpg
pepene shutterstock 296391284 jpg
copii gatind jpg
ciorba de burta shutterstock 475445284 jpg
alimente dieta shutterstock 1033829701 jpg
crumble shutterstock 140363161 jpg
pulpe gratar shutterstock 1457188550 jpg
tarta rosii shutterstock 1982727641 jpg
salata asiatica cu vita jpg
ceafa porc shutterstock 1864199020 jpg
colarezi cu lapte shutterstock 2082725914 (1) jpg
porumb gratar shutterstock 746186644 (1) jpg
spuma de visine shutterstock 1310674169 jpg
dulceata rubarba capsuni shutterstock 284941319 jpg