Cele mai bune 6 alimente pentru diabetici

9 shutterstock 1645953304 jpg jpeg

Controlul glicemiei reprezintă una dintre cele mai mari probleme ale bolnavilor de diabet. Este extrem de important ca regimul să fie păstrat cu stricteţe, astfel încât diabeticul să primească zilnic sursa de energie şi vitamine.

 Vă prezentăm 6 alimente bune pentru diabet ce nu ar trebui să lipsească din meniul de zi cu zi.

1 68912 original jpg jpeg
somon

Somon

Acest aliment bun pentru diabet  se află pe primul loc în topul recomandărilor oferite de nutriţionişti în ceea ce priveşte consumul de peşte. Bogat în acizi graşi Omega-3, reduce riscul bolilor de inimă, inflamările şi asigură o mai bună rezistenţă a insulinei.

Recomandare:  consumaţi somon de cel puţin două ori pe săptămână.Îl puteţi pregăti ca atare sau adăuga în salate şi omlete.

nuci, fructe oleaginoase jpeg
nuci_49910300

Nuci

O singură nucă conţine aproape 2 grame de fibre. Atenţie însă dacă ţineţi dietă: aceeaşi nucă „vine la pachet” cu 185 de calorii.

Recomandare: pot fi consumate ca atare sau în salate.

tipuri de linte 1 jpeg
tipuri de linte_1

Linte

Bogată în minerale şi vitamine, ideală pentru persoanele vegetariene

: Puteţi întrebuinţa lintea în supe şi paste precum şi  în garnituri pentru diverse feluri de mâncare.

tuna veggies 2 jpg jpeg
SONY DSC

Ton

Un alt peşte hrănitor, tonul conţine numai puţin decât 1300 de  mg de acizi graşi Omega-3 şi o cantitate mare de vitamina D. Nu se recomandă consumarea în doze mari, datorită cantităţii de mercur prezente în acest aliment, putând apărea probleme neurologice.

Ideal pentru salate si sandvişuri.

dairy products jpg jpeg
dairy_products

Lactate

Conţin cea mai mare sursă de calciu şi vitamina D. Un studiu arată că riscul apariţiei diabetului scade cu până la 33%, datorită consumului de lactate.

Beţi un pahar de lapte zilnic-vă va asigura aportul de energie şi vitamine necesar întregii zile. De asemenea, iaurturile pot constitui o gustare rapidă şi sănătoasă.

index aprofundat index enciclopedic botanicorz media 3 jpg jpeg
index_aprofundat_index_enciclopedic_botanicOrz_MEDIA_3

Orz

Bogat în fibre solubile, numite beta-glucan, orzul poate scădea colesterolul cu pana la 8%.De asemenea, echilibrează nivelul zahărului în sânge, ceea ce-l introduce pe lista alimentelor bune pentru diabet.

Ideal pentru supe şi pilafuri.



Recente

img 1 jpeg
cuptor cu microunde shutterstock 1060457837 jpg
ulei de masline shutterstock 403638466 jpg
pulled pork shutterstock 1673261689 jpg
chiftele de rosii tomatokeftedes shutterstock 2103366965 jpg
image png
image png
3 banane jpg jpeg
fructe de mare jpg
cum alegi carnea jpg
suberek cu carne shutterstock 572050978 jpg
Clătite Qatayef  shutterstock 288837386 (1) jpg
conopida reteta vegana shutterstock 1503266795 jpg
cassoulet rață fasole shutterstock 341364947 jpg
involtini rulouri carne shutterstock 1788453905 jpg
ciocolata shutterstock 1375236380 jpg
pui kiev shutterstock 2034594404 jpg
cozonac visine shutterstock 2019888323 jpg
kugel budinca de cartofi  shutterstock 2018235002 jpg
castraveti covasiti shutterstock 2037878684 jpg