Zahărul este periculos pentru sănătate, nu aduce nici un aport nutriţional, iar prin rafinare ajunge să aibă în compoziţie numeroase chimicale. Există câţiva îndulcitori naturali cu care îl poţi înlocui.

Siropul de arţar

Este un produs tradiţional canadian, dar se vinde peste tot în lume. Are o putere de îndulcire mai mare decât cea a zahărului şi un aport caloric mai mic. Siropul de arţar este constituit în proporţie de 70% din zaharoză, având un indice glicemic relativ ridicat, de aceea trebuie consumat cu moderaţie. Este bine de ştiut că 2 linguriţe de sirop au numai 34 de calorii, iar din acestea se obţine 3.6% din necesarul zilnic de zinc şi 22% din doza zilnică recomandată de mangan, care ajută în sinteza acizilor graşi şi a colesterolului. Îl poţi folosi şi în cafea şi ceai, dar şi la prepararea deserturilor.

Siropul de agave

Este extras din agave, plantă exotică ce se cultivă în Mexic, unde este folosită la prepararea băuturii tradiţionale mexicane, tequila. Este recomandat persoanelor care suferă de diabet, deoarece are un indice glicemic scăzut. Prezintă dezavantajul că nu rezistă la prelucrare termică. Cu toate că produce un răspuns insulinic scăzut, trebuie consumat cu moderaţie, din cauza conţinutului de fructoză. În cantităţi mari, aceasta devine nesănătoasă, fiind asociată cu creşterea lipidelor în sânge, reprezentând un factor de risc în bolile cardiovasculare.

Stevia

Stevia conţine substanţe dulci care nu sunt metabolizate de organismul uman, fiind astfel eliminate fără ca vreo calorie să fie absorbită. Poate fi consumată de diabetici şi înlocuieşte cu succes zaharul în cafea şi alte preparate, chiar şi cele gătite la cuptor. Anumite studii au arătat şi că planta reduce pofta de mâncare, diminuează dorinţa de a fuma şi de a consuma alcool şi ameliorează gingivitele. Stevia a fost aprobata în 2011 ca îndulcitor în Uniunea Europeana, iar în ţara nostra se găseşte sub formă de picături, direct de la Plafar.

Sursa foto https://www.gorseltarif.com

Loading...