Pentru a ţine tensiunea sub control, pe lângă medicamente, o dietă echilibrată îmbunătăţeşte starea de sănătate. Prima regulă de bază şi cea mai importantă se referă la reducerea sării în alimentaţie, dieta sărăcă în calorii şi scăderea greutăţii în cazul obezităţii.

Medicii spun că e de preferat să fie evitate prânzurile copioase, băuturile alcoolice şi cafeaua. Acestea sunt admise în cantităţi moderate, dar nu vor fi consumate de persoanele care suferă de insomnii, palpitaţii, stări de agitaţie. “Ştiut fiind că hipertensiunea arterială(HTA) este factor de risc pentru ateroscleroză între altele, din alimentaţie vor fi evitate grăsimile naturale, alimentele care măresc acidul uric în sânge (sardele, cărnuri tinere, vânat) şi fumatul. Este foarte important de ştiut că, de multe ori, tratarea hipertensiunii arteriale şi a afecţiunilor cardiace începe cu schimbarea stilului de viaţă. Adică, ce mănânci în primul rând!”, explică dr. Denisa Zaharia, medic de familie. De altfel, aceleaşi recomăndari sunt valabile şi pentru oamenii sănătoşi. O viaţă calmă, repausul şi relaxarea intermitentă au o influenţă bună asupra HTA. Conflictele, stările de mânie, stresul sunt motive de agravare a suferinţei.
Sursă excelentă de fibre

Cele mai indicate fructe pentru a ţine tensiunea sub control sunt: pepenele galben, caise, struguri, pere, prune, banane, smochine şi fructe uscate. Pentru ca sunt o sursă excelentă de fibre, perele ajută la scăderea presiunii arteriale.

Afli mai multe despre aceste fructe minune de pe https://adevarul.ro

Loading...