Adevărat şi fals despre gluten

paine jpeg

Proteină care se găseşte în cereale şi care ajută la creşterea produselor de panificaţie, glutenul este deseori un aditiv controversat. Ar trebui să îl incluzi sau nu în dieta ta?

Poate cauza anumite afecţiuni - Adevărat

Deşi alimentele care conţin gluten nu pot afecta în cele mai multe din cazuri sănătatea unei persoane, există situaţii când includerea acestora în dietă poate avea efecte nocive. Aşa cum unele persoane au intoleranţă la lactoză, altele au la gluten, afecţiune cunoscută sub numele de boala celiacă. În cazul acestei afecţiuni, chiar şi consumarea unei cantităţi reduse de aliment care conţine gluten poate cauza o reacţie autoimună în organism. Dacă în primă fază persoana poate suferi de balonări sau de dureri abdominale, în timp pot apărea anemii, creşte riscul de osteoporoză şi chiar de infertilitate.

Alimentele fără gluten sunt mai sănătoase - Fals

Produsele care nu conţin gluten (gluten free), cele light sau cele cu 0 calorii au câştigat tot mai mult teren în ultima perioadă. Deşi de multe ori acest tip de alimente ne încântă, important de ştiut este că lipsa glutenului din dietă nu este un lucru care aduce beneficii.  Multe dintre produsele care nu conţin acest compus nu sunt neapărat mai sănătoase. Specialiştii în nutriţie spun că multe dintre ele au prea puţine vitamine şi minerale, ceea ce poate duce în timp la apariţia diferitelor carenţe.

Slăbeşti dacă elimini glutenul din dietă – Fals

Din dorinţa de a pierde în greutate, multe persoane au renunţat la produsele pe bază de gluten, cum sunt cele care conţin făină de grâu, de secară şi de orz. Pe lângă faptul că este dificil de urmat o astfel de dietă, mai ales că multe dintre produsele de pe rafturi includ în lista de ingrediente şi urme de gluten, acest tip de regim alimentar nu numai că nu te ajută să slăbeşti, ci poate avea urmări grave asupra sănătăţii. Mai exact, lipsa acestui compus din alimentaţie face ca bacteriile bune de la nivelul intestinelor să scadă, ceea ce poate favoriza apariţia constipaţiei, dar şi altor dezechilibre în organism.

Semne că ai intoleranţă la gluten

După ce ai consumat produse care conţin gluten suferi de:

  • crampe abdominale, balonare, constipaţie;
  • anemie;
  • dureri musculare;
  • schimbări de dispoziţie;
  • amorţire şi furnicături la nivelul mâinilor şi picioarelor;
  • migrene;
  • episoade frecvente de diaree.


Recente

zacusca de vinete horia virlan shutterstock 1824405308 jpg
copil mancare sanatoasa shutterstock 376928611 jpg
salata de vinete shutterstock 1789607375 jpg
afinata shutterstock 1163799046 jpg
tarator supa de iaurt cu castraveti shutterstock 685307626 jpg
cirese 1 advertorial jpeg
panna cotta caise shutterstock 288283781 jpg
plachie de pește shutterstock 529239796 jpg
salata roșii shutterstock 529472086 jpg
choux crema vanilieshutterstock 2007938618 jpg
ardei umpluti de post shutterstock 394395796 jpg
gomboti caise shutterstock 1751983160 jpg
banane chia iaurt shutterstock 2068588889 jpg
salata vinete baba ganoush shutterstock 216063574 jpg
pandispan fructe shutterstock 200600648 jpg
pepene shutterstock 296391284 jpg
copii gatind jpg
ciorba de burta shutterstock 475445284 jpg
alimente dieta shutterstock 1033829701 jpg
crumble shutterstock 140363161 jpg