Află tot ce trebuie să ştii despre soia

soia jpeg

Suntem în plină perioadă a postului, iar produsele din soia s-ar putea să se afle mai des în farfuria ta în această perioadă. Află din articolul nostru de ce să ţii cont atunci când alegi produse din soia!

Dintre toate legumele, soia are proteine de cea mai înaltă calitate, apropiată de cea a proteinelor de provenienţă animală. Acesta este unul dintre principalele motive pentru care soia poate înlocui cu succes carnea, mai ales în perioada postului. De asemenea, soia conţine şi grăsimi sănătoase polinesaturate Omega-3, fibre alimentare solubile şi insolubile, minerale (calciu, magneziu, potasiu, fier, sodiu) şi vitamine (A, B1, B2, C, D, E) şi enzime.

Un alt motiv pentru care soia este un aliment sănătos este protecţia faţă de unele tipuri de cancer (mamar, de prostată), graţie izoflavonoidelor din componenţa lor.

Cu toate că este considerat un aliment-minune, studiile din ultimii ani recomandă precauţie faţă de consumul de soia. În timp ce beneficiile cardiovasculare şi metabolice ale produselor din soia (mai ales a uleiului) au fost bine documentate, avantajele în menopauză şi osteoporoză nu sunt susţinute de dovezi suficiente. De asemenea, fitoestrogenii (hormoni vegetali) ar produce dezechilibre endocrine, au semnalat unele cercetări.

Există reţineri şi faţă de consumul de soia modificată genetic, cu toate că nu există studii care să arate că aceasta ar fi nocivă.

Alege produsele cât mai puţin prelucrate

Chiar dacă sunt pe bază de soia, unele produse precum parizerul, salamul sau crenvurştii şi pateurile de soia conţin şi E-uri nocive, de aceea este bine să le eviţi. Pentru a beneficia de efectele benefice, consumă soia cu moderaţie şi, mai ales, alege produsele cât mai puţin prelucrate: boabele, laptele, făina şi germenii. „Soia poate fi integrată uşor într-o alimentaţie echilibrată, putând fi utilizată şi sub forma unor produse lichide (laptele de soia), mâncăruri gătite (tocăniţe ce pot fi preparate sănătos) şi produse uşor asezonabile în cadrul unor mese mai consistente sau mai uşoare (tofu, ca şi componentă a salatelor sau în cadrul unui mic dejun)”, explică medicul diabetolog-nutriţionist Adrian Copcea.

Află cum se prepară corect soia pe clicksanatate.ro.

Află cum se prepară corect soia pe clicksanatate.ro.



Recente

img 1 jpeg
cuptor cu microunde shutterstock 1060457837 jpg
ulei de masline shutterstock 403638466 jpg
pulled pork shutterstock 1673261689 jpg
chiftele de rosii tomatokeftedes shutterstock 2103366965 jpg
image png
image png
3 banane jpg jpeg
fructe de mare jpg
cum alegi carnea jpg
suberek cu carne shutterstock 572050978 jpg
Clătite Qatayef  shutterstock 288837386 (1) jpg
conopida reteta vegana shutterstock 1503266795 jpg
cassoulet rață fasole shutterstock 341364947 jpg
involtini rulouri carne shutterstock 1788453905 jpg
ciocolata shutterstock 1375236380 jpg
pui kiev shutterstock 2034594404 jpg
cozonac visine shutterstock 2019888323 jpg
kugel budinca de cartofi  shutterstock 2018235002 jpg
castraveti covasiti shutterstock 2037878684 jpg