Aşa incluzi mai multe legume în dietă

legume jpeg

Pentru o viaţă sănătoasă, doctorii ne recomandă să mâncăm zilnic legume. Schimbarea obiceiurilor poate fi uneori dificilă şi necesită mult efort. Dar dacă modificarea aduce beneficii sănătăţii, ar trebui să începi să pui în practică cât mai repede următoarele sfaturi.

De ce este important să mănânci mai multe legume:

Legumele sunt sursă importantă de substanţe nutritive, inclusiv vitamine, proteine, fibre şi minerale, iar ele trebuie să facă parte din dieta zilnică. Consumul de legume poate preveni apariţia mai multor afecţiuni.  În ciuda beneficiilor pe care le au, sunt foarte puţini oameni care mănâncă zilnic legume. Motivul? Sunt foarte multe produse alimentare gata preparate, care sunt mult mai rapid de pregătit decât legumele.

Dacă ai copii, este foarte important să-i înveţi să aprecieze legumele şi fructele de la o vârstă fragedă. Cei mici trebuie să descopere toate gusturile şi aromele pe care le oferă mâncarea. Evită ca ei să crească şi să refuze legumele la vârsta adultă, ajungând să aleagă o alimentaţia nesănătoasă.

Consumul de legume nu este sinonim cu dieta, vegetarianismul sau boala. Dimpotrivă, pentru a fi sănătoşi, ar trebui să mâncăm mai multe legume şi ele să devină un obicei alimentar.

Iată câteva sfaturi:

Ar trebui să consumăm 400 de grame de legume în fiecare zi. Pare o cantitate mare, dar gramajul poate creşte uşor. Începe cu un număr mai mic. Vei vedea că începând să consumi cantitatea minimă recomandată, corpul tău va cere mai mult.

Modifică reţetele

Mâncărurile pe care le faci de obicei sau pe care le mănânci zilnic se pot schimba dacă adaugi nişte legume. De exemplu, poţi începe să adaugi:

-    Morcov în chifteluţe; -    Broccoli în paste; -    Felii de vinete între straturi de lasagna; -    Diverse legume în omletă.

Află mai multe pe clickpentrufemei.ro

Află mai multe pe clickpentrufemei.ro



Recente

salata roșii shutterstock 529472086 jpg
choux crema vanilieshutterstock 2007938618 jpg
ardei umpluti de post shutterstock 394395796 jpg
gomboti caise shutterstock 1751983160 jpg
banane chia iaurt shutterstock 2068588889 jpg
salata vinete baba ganoush shutterstock 216063574 jpg
pandispan fructe shutterstock 200600648 jpg
pepene shutterstock 296391284 jpg
copii gatind jpg
ciorba de burta shutterstock 475445284 jpg
alimente dieta shutterstock 1033829701 jpg
crumble shutterstock 140363161 jpg
pulpe gratar shutterstock 1457188550 jpg
tarta rosii shutterstock 1982727641 jpg
salata asiatica cu vita jpg
ceafa porc shutterstock 1864199020 jpg
colarezi cu lapte shutterstock 2082725914 (1) jpg
porumb gratar shutterstock 746186644 (1) jpg
spuma de visine shutterstock 1310674169 jpg
dulceata rubarba capsuni shutterstock 284941319 jpg