Ce trebuie să ştii despre brânzeturi

Cheese platter with different cheese and grapes jpeg

Dacă îţi plac brânzeturile iar acestea nu lipsesc din alimentaţia ta zilnică, e bine să ştii care sunt cele mai importante diferenţe între diversele tipuri de sortimente existente pe piaţă.

Brânza de vaci

Se obţine din coagularea laptelui prin utilizarea cheagului, la care se adaugă un acid, în general lămâie sau oţet. Brânza poate fi grasă, dacă se foloseşte lapte integral, sau degresată, în acest caz laptele fiind parţial degresat. O cantitate de100 de grame de brânză de vaci proaspătă are un jur de 3 grame de carbohidraţi şi 17 mg de colesterol. Când o cumperi, ai grijă să aibă o culoare uniformă şi să nu fie uscată. Poate fi ţinută maximum o săptămână la frigider.

Caşcavalul

Face parte din categoria brânzeturilor grase, aşadar trebioe consumat cu moderaţie. Se obţine prin opărirea la 80 de grade a caşului de vacă, de oaie sau în amestec. Pasta obţinută se modelează în forma dorită şi se lasă la maturat între 30 şi 180 de zile, după ce a fost ţinută în prealabil în saramură 24-30 de ore. Tot prin opărirea caşului se fabrică şi brânzeturile topite. Este ideal pentru gratinarea mâncărurilor.

Brânza feta

Din brânza proaspătă de vaci sau de oi, ţinută în saramură, se prepară brânza feta. Deşi orice tip de brânză sărată poartă acest nume, brânza feta tradiţională conţine 70% lapte de oaie şi 30% lapte de vacă. Conţinutul de grăsime variază între 30 şi 60%. Se aseamănă la gust cu brânza telemea şi poate fi adăugate în preparate precum salatele sau plăcintele aperitiv.

Urda

Are un conţinut redus de grăsimi, deoarece se prepară din zerul rămas de la caş. Are o textură granulată. O cantitate de 100 de grame de urdă conţine 8 grame de grăsimi saturate, 5 grame de carbohidraţi şi 11 grame de proteine.

Bine de ştiut!

Evită să asociezi brânzeturile cu ouă, pâine albă sau carne, deoarece îngreunează digestia.

Tabelul caloriilor

100 g

Brânză proaspătă de vaci

Valoare energetică 201 kcal

Proteine 17,9 g

Lipide 12, 2 g

Brânză de vaci degresată

Valoare energetică 76 kcal

Proteine 14 g

Lipide 0,5 g

Brânză feta

Valoare energetică 264 kcal

Proteine 14,2

Lipide 21,3

Brânză topită

Valoare energetică 302 kcal

Proteine 13,5 g

Lipide 27 g

Caşcaval

Valoare energetică 283 kcal

Proteine 25 g

Lipide 19 g

Caş de oaie

Valoare energetică 280 kcal

Proteine 25 g

Lipide 19 g



Recente

img 1 jpeg
cuptor cu microunde shutterstock 1060457837 jpg
ulei de masline shutterstock 403638466 jpg
pulled pork shutterstock 1673261689 jpg
chiftele de rosii tomatokeftedes shutterstock 2103366965 jpg
image png
image png
3 banane jpg jpeg
fructe de mare jpg
cum alegi carnea jpg
suberek cu carne shutterstock 572050978 jpg
Clătite Qatayef  shutterstock 288837386 (1) jpg
conopida reteta vegana shutterstock 1503266795 jpg
cassoulet rață fasole shutterstock 341364947 jpg
involtini rulouri carne shutterstock 1788453905 jpg
ciocolata shutterstock 1375236380 jpg
pui kiev shutterstock 2034594404 jpg
cozonac visine shutterstock 2019888323 jpg
kugel budinca de cartofi  shutterstock 2018235002 jpg
castraveti covasiti shutterstock 2037878684 jpg