Cum alegi mezelurile

1 mezeluri jpg jpeg

Apărute în antichitate, din nevoia de a păstra carnea pentru o perioadă mai lungă de timp, primele mezeluri au fost făcute din bucăţi macre, care erau date cu sare, condimente şi lăsate la uscat sau la afumat.

Mic istoric

Pe vremuri, mezelurile reprezentau hrana cea de toate zilele în special pentru oamenii de condiţie joasă, pentru servitori, care îşi făceau rezerve din rămăşiţele rămase de la masa stăpânilor. Totodată, reprezentau o rezervă alimentară valoroasă pentru cei care plecau în călătorii lungi pe vas sau pentru cei înrolaţi în armată.

Alimente înalt procesate

Mezelurile moderne au în componenţa lor conservanţi, aditivi, coloranţi, agenţi de îngroşare şi potenţiatori de gust extrem de periculoşi pentru sănătate  ̶  care se transformă în excitoxine, substanţe dăunătoare pentru creier. Fosfaţii şi polifosfaţii din aceste produse împiedică asimilarea calciului, ducând la atrofierea oaselor. Dacă au prea multă sare, pot fi dăunătoare pentru cei cu maladii cardiovasculare.

Au valoare energetică mare

Abundă în calorii, din cauza conţinutului de grăsimi saturate, dăunătoare pentru sănătate, căci se acumulează în organism. De aceea, este recomandat să consumi mezeluri cu moderaţie, o dată pe săptămână, dacă nu le poţi exclude total din alimentaţia ta.

Alege-le pe cele din carne macră

Dacă ai cedat poftei şi îţi doreşti să îţi desfeţi papilele gustative cu mezeluri, optează pentru cele care au în compoziţia lor carne netocată, precum pastrama de curcan, de pui sau de vită sau muşchiul de porc. Evită-le pe cele care au carne tocată şi multă grăsime, cum ar fi cârnaţii sau salamul.

Citeşte etichetele

Dacă ţi-e poftă de o felie de salam sau de parizer şi doreşti să îţi prepari o gustare, verifică cu atenţie etichetele produselor din magazin, pentru a afla din ce sunt alcătuite. Alege mezeluri de la producători tradiţionali, care nu conţin coloranţi, aditivi şi alte E-uri dăunătoare. Cele mai bune mezeluri sunt cele slab procesate, care au în componenţa lor aproape în totalitate carne şi care sunt preparate după reţete consacrate, originale. Un produs mai ieftin va avea, desigur, ingrediente mai puţin sănătoase, aşa că nu te sfii să investeşti în ceva mai scump, dacă îţi doreşti să consumi un produs sănătos şi gustos.

Atenţie! Nu le prăji, căci produc nitrozamine, implicate în apariţia diverselor tipuri de cancer.



Recente

img 1 jpeg
cuptor cu microunde shutterstock 1060457837 jpg
ulei de masline shutterstock 403638466 jpg
pulled pork shutterstock 1673261689 jpg
chiftele de rosii tomatokeftedes shutterstock 2103366965 jpg
image png
image png
3 banane jpg jpeg
fructe de mare jpg
cum alegi carnea jpg
suberek cu carne shutterstock 572050978 jpg
Clătite Qatayef  shutterstock 288837386 (1) jpg
conopida reteta vegana shutterstock 1503266795 jpg
cassoulet rață fasole shutterstock 341364947 jpg
involtini rulouri carne shutterstock 1788453905 jpg
ciocolata shutterstock 1375236380 jpg
pui kiev shutterstock 2034594404 jpg
cozonac visine shutterstock 2019888323 jpg
kugel budinca de cartofi  shutterstock 2018235002 jpg
castraveti covasiti shutterstock 2037878684 jpg