Cum îndepărtezi pesticidele de pe fructe şi legume

dieta vegetariana jpeg

Din păcate, fructele şi legumele pe care le consumăm zilnic pot conţine pesticide. Acestea lasă în urmă reziduri care ajung de multe ori în organism. Există însă câteva soluţii eficiente care te ajută să limitezi cantitatea de chimicale, fără prea mult efort.

Bicarbonatul de sodiu

Spală fructele şi legumele care au coajă tare, freacă-le cu bicarbonat de sodiu şi clăteşte-le cu apă din abundenţă.

Sarea de mare

Prepară o soluţie dintr-o lingură de sare de mare la o cană cu apă şi ţine legumele sau fructele în ea 5 minute, apoi le speli cu multă apă. Cele cu coajă dură se spală bine cu apă şi sare, pentru a îndepărta urmele de murdărie.

Oţetul

Pune o lingură de oţet într-o jumătate de cană cu apă şi apoi presari o lingură de bicarbonat de sodiu. Lichidul obţinut îl pui într-un flacon cu pulverizator şi stropeşti legumele şi fructele cu el. După 5 minute, cât acţionează soluţia, clăteşti bine. Prin spălare şi înmuiere se elimină până la 50% din pesticidele existente în produse. În plus, apa cu oţet şi sare ajută la distrugerea bacteriilor.

Zeama de lămâie

O lingură cu suc de lămâie şi 2 linguri de bicarbonat de sodiu le pui într-o cană cu apă. Lasă să acţioneze 5 minute, apoi clăteşti foarte bine.

Curăţă-le de coajă şi de frunze

Este foarte important să spălăm legumele şi fructele, iar dacă nu sunt bio sau nu ştim provenienţa acestora, e bine să le curăţăm şi de coajă, chiar dacă multe substanţe nutritive se găsesc în coajă. Şi în pulpele fructelor se găseşte o mare parte de elemente nutritive.

În cazul spanacului, al verzei şi salatei, de exemplu, e bine să îndepărtezi primele frunze, pentru că acestea intră în contact cu substanţele chimice.

Alege produsele de sezon

Fructele şi legumele de sezon, proaspete, autohtone, au o cantitate mai mică de pesticide şi ierbicide în conţinut, spre deosebire de cele importate, care parcurg distanţe lungi ori sunt recoltate în alte sezoane. Produsele care se cultivă pe tot cuprinsul anului sunt stropite cu cantităţi mai mari de aditivi, conservaţi şi pesticide. De aceea, este important să ştim de unde provin alimentele şi când au fost recoltate.



Recente

salata roșii shutterstock 529472086 jpg
choux crema vanilieshutterstock 2007938618 jpg
ardei umpluti de post shutterstock 394395796 jpg
gomboti caise shutterstock 1751983160 jpg
banane chia iaurt shutterstock 2068588889 jpg
salata vinete baba ganoush shutterstock 216063574 jpg
pandispan fructe shutterstock 200600648 jpg
pepene shutterstock 296391284 jpg
copii gatind jpg
ciorba de burta shutterstock 475445284 jpg
alimente dieta shutterstock 1033829701 jpg
crumble shutterstock 140363161 jpg
pulpe gratar shutterstock 1457188550 jpg
tarta rosii shutterstock 1982727641 jpg
salata asiatica cu vita jpg
ceafa porc shutterstock 1864199020 jpg
colarezi cu lapte shutterstock 2082725914 (1) jpg
porumb gratar shutterstock 746186644 (1) jpg
spuma de visine shutterstock 1310674169 jpg
dulceata rubarba capsuni shutterstock 284941319 jpg