Cum îţi hrăneşti imunitarea în sezonul rece

legume jpeg

Iarna, organismul este mai sensibil şi mai predispus pericolului de a se îmbolnăvi. Include în dieta ta alimente care te ajută să ai un sistem imunitar puternic, pline de vitamine şi minerale.

Broccoli şi spanac pentru o sănătate de fier

Broccoli este încărcat cu un arsenal de vitamine şi minerale. Conţine cantităţi mari de vitamine A, C şi E, precum şi antioxidanţi, care ne feresc de infecţii. Secretul pentru a-i păstra intacte toate proprietăţile nutritive este de a-l găti cât mai puţin posibil. Spanacul este bogat în fier şi vitamina C, dar conţine şi mulţi antioxidanţi precum betacarotenul, care măresc capacitatea sistemului imunitar de a lupta cu infecţiile.

 Usturoiul, aromă binefăcătoare

Conţine alicină, un compus care luptă împotriva infecţiilor. Cercetătorii britanici au dat unui număr de 146 de oameni extract de usturoi, 12 săptămâni. Cei care au luat usturoi erau cu 30% mai puţin predispuşi să răcească decât ceilalţi. Alte studii arată că persoanele care consumă mai mult de 6 căţei de usturoi pe săptămână au un risc cu 50% mai mic de a se îmbolnăvi de cancer de stomac.

Citrice şi ardei gras roşu, pline de vitamina C

Citricele conţin doze mari de vitamina C. Studiile au arătat că această vitamină poate diminua simptomele răcelii cu până la 23%. Şi pentru asta nu este nevoie decât de maximum 8 grame. Această vitamină este responsabilă de creşterea producţiei de celule albe în sânge, care luptă împotriva infecţiilor. În afară de citrice, alte alimente care au o cantitate mare de vitamina C sunt papaya, dovleacul, roşiile, broccoli, varza de Bruxelles şi ardeii graşi roşii. Aceştia din urmă conţin şi betacaroten. Vitamina C ajută la menţinerea unui ten sănătos, iar betacarotenul este bun pentru ochi şi piele.

Ghimbirul ţine departe gripa

Această rădăcină conţine uleiuri aromatice (sesquitepene) care previn gripa şi răceala. Ghimbirul ameliorează durerea, tusea şi febra, dar poate acţiona şi ca sedative uşor, astfel că te vei simţi mai confortabil şi vei avea un somn odihnitor. Pune 1 linguriţă ghimbir răzuit într-o cană cu ceai fierbinte şi bea de 2-3 ori pe zi. Studii recente arată că ghimbirul ajută la tratarea durerilor cronice şi are proprietăţi de scădere a colesterolului.

Nu uita de iaurt

Studiile au arătat că un iaurt consumat zilnic elimină până la 25% posibilitatea de a răci. Bacteria care este răspunzătoare de acest beneficiu este Lactobacillus reuteri, care blochează înmulţirea virusurilor care ne invadează organismul atunci când ne îmbolnăvim. Nu toate iaurturile conţin această bacterie, aşa că ar fi bine să verifici etichetele. Intr‑un studiu al cercetătorilor suedezi, efectuat pe un eşantion de 181 de muncitori dintr-o fabrică, cei care au mâncat zilnic iaurt cu Lactobacillus reuteri s-au îmbolnăvit mai puţin decât cei care nu au consumat iaurtul cu această bacterie.



Recente

salata roșii shutterstock 529472086 jpg
choux crema vanilieshutterstock 2007938618 jpg
ardei umpluti de post shutterstock 394395796 jpg
gomboti caise shutterstock 1751983160 jpg
banane chia iaurt shutterstock 2068588889 jpg
salata vinete baba ganoush shutterstock 216063574 jpg
pandispan fructe shutterstock 200600648 jpg
pepene shutterstock 296391284 jpg
copii gatind jpg
ciorba de burta shutterstock 475445284 jpg
alimente dieta shutterstock 1033829701 jpg
crumble shutterstock 140363161 jpg
pulpe gratar shutterstock 1457188550 jpg
tarta rosii shutterstock 1982727641 jpg
salata asiatica cu vita jpg
ceafa porc shutterstock 1864199020 jpg
colarezi cu lapte shutterstock 2082725914 (1) jpg
porumb gratar shutterstock 746186644 (1) jpg
spuma de visine shutterstock 1310674169 jpg
dulceata rubarba capsuni shutterstock 284941319 jpg