Cum ţii postul corect

chiftele de naut si morcovi jpeg

În post, important este nu doar ce alimente alegi să consumi, ci şi cum le combini. Pentru a preveni problemele digestive şi senzaţia de slăbiciune, e bine să ţii cont de câteva sfaturi.

Combină cerealele cu leguminoasele

O categorie de alimente esenţiale pe perioada postului sunt proteinele vegetale. Pe lângă faptul că sunt o sursă importantă de energie, acestea protejează vasele de sânge, potolesc foamea pentru un timp îndelungat şi conţin enzime bune pentru tranzitul intestinal. Cele mai bune surse de proteine vegetale pe care le poţi include în meniul tău sunt: migdalele, orezul integral, hrişca, soia, spanacul. Principala combinaţie de proteine pe care este indicat să o consumi în post este cea dintre produsele pe bază de cereale cu leguminoase.

Chiftelele din năut, un preparat hrănitor

Pe lângă alimentele pe care le consumăm an de an pe perioada postului, cum sunt ciupercile, soia, cartofii, fasolea, halvaua, un preparat hrănitor pe care îl poţi include în dieta ta este falafelul, chifteluţele pe bază de năut. Astfel, nu numai că îţi diversifici alimentaţia, ci poţi profita de beneficiile năutului, un bun înlocuitor pentru carne. Mâncărurile pe bază de năut aduc nu numai proteine bune, dar şi fibre, vitamine şi antioxidanţi. Ca şi celelalte leguminoase, năutul are efect benefic pentru sănătatea inimii şi a vaselor de sânge.

Include în meniu produsele din soia

Printre alegerile alimentare bune pe perioada postului şi nu numai se numără produsele din soia. Indiferent dacă pui în coşul de cumpărături brânză tofu, granule, şniţele sau lapte de soia, toate îţi aduc un aport mare de vitamine (D, A, C, E, K, cele din complexul B), minerale (calciu, cupru, zinc, magneziu) şi fibre.  Important este să alegem produse de soia nemodificate genetic, anume cele care au inscripţia bio pe ambalaj, doza zilnică recomandată de nutriţionişti fiind de 200 de grame.

Atenţie la etichetele produselor de post

Pentru că există produse vegetale pe rafturile magazinelor care conţin mulţi coloranţi artificiali şi conservanţi, este important să citim cu atenţie eticheta. De exemplu, unele pateuri vegetale conţin E 452, E 412, E 407, E 470, E 621, E 150, care sunt, de fapt, agenţi de îngroşare şi emulgatori, ingrediente care pot afecta sănătatea. Atunci când citim eticheta produselor de post este bine să verificăm şi cantitatea de sare pe care o conţin. O parte dintre ele pot avea în compoziţie multă sare, uneori aproape de cantitatea care este recomandată zilnic.

 



Recente

zacusca de vinete horia virlan shutterstock 1824405308 jpg
copil mancare sanatoasa shutterstock 376928611 jpg
salata de vinete shutterstock 1789607375 jpg
afinata shutterstock 1163799046 jpg
tarator supa de iaurt cu castraveti shutterstock 685307626 jpg
cirese 1 advertorial jpeg
panna cotta caise shutterstock 288283781 jpg
plachie de pește shutterstock 529239796 jpg
salata roșii shutterstock 529472086 jpg
choux crema vanilieshutterstock 2007938618 jpg
ardei umpluti de post shutterstock 394395796 jpg
gomboti caise shutterstock 1751983160 jpg
banane chia iaurt shutterstock 2068588889 jpg
salata vinete baba ganoush shutterstock 216063574 jpg
pandispan fructe shutterstock 200600648 jpg
pepene shutterstock 296391284 jpg
copii gatind jpg
ciorba de burta shutterstock 475445284 jpg
alimente dieta shutterstock 1033829701 jpg
crumble shutterstock 140363161 jpg