Mierea, aurul lichid - Ce beneficii aduce sănătăţii şi cum o foloseşti la gătit

miere jpeg

Mierea se găseşte în comerţ în nenumărate sortimente. Aliat de nădejde pentru sănătate, aceasta ţine bolile la distanţă, dar este foarte bună şi în bucătărie.

Un leac bun la toate

Când eram copil, mama avea întotdeauna un borcănel cu miere la îndemână, pentru situaţiile în care tusea nu îmi dădea pace sau mă ustura foarte tare în gât. Cu doar câteva linguriţe de miere, luate la intervale regulate, senzaţia neplăcută dispărea ca prin minune, iar tusea se calma.

Beneficii pentru sănătate

Mierea conţine antioxidanţi, care reduc riscul bolilor de inimă. De asemenea, e de folos în tratarea ulcerului şi a altor boli gastrointestinale. Are proprietăţi antibacteriene, antifungice şi antivirale.

Recomandată de nutriţionişti

Mierea este cea mai bună cale pentru a înlocui zahărul din dieta ta, iar nutriţioniştii o recomandă celor care vor să îşi ţină greutatea sub control. Un studiu realizat la Universitatea americană San Diego arată că înlocuirea zahărului cu miere ajută la prevenirea acumulării de kilograme în plus şi totodată scade tensiunea arterială. Rezultatele aceluiaşi studiu sugerează că mierea poate să scadă nivelul trigliceridelor.

Sursă naturală de energie

Mierea conţine zaharuri naturale (80%), apă (18%), minerale, vitamine, polen şi proteine (toate însumând 2%). Aşa că nu este de mirare că a fost numită combustibilul perfect pentru organism. Este un ingredient ideal la micul dejun. Vei vedea că îţi va da energie pentru întreaga zi!

Cum o foloseşti la gătit

Când o foloseşti în deserturi şi nu ştii ce cantitate să pui, formula e destul de simplă: dacă reţeta îţi cere să pui o cană de zahăr, înlocuieşte-o cu o jumătate de cană de miere. Atunci când o măsori, unge cana gradată pe interior cu puţin ulei. Astfel, mierea va curge mai uşor din recipient. Redu temperatura cuptorului cu 25 de grade, ca să previi arderea desertului. La o cană de miere cu care înlocuieşti zahărul, e bine să reduci cantitatea de lichid (lapte, apă sau alt ingredient) din reţetă cu un sfert de cană.

Tabelul caloriilor

100 g

Miere de salcâm

Valoare energetică 302 kcal

Proteine 0 g

Carbohidraţi 75,6 g

Miere de tei

Valoare energetică 330 kcal

Proteine 0,4 g

Carbohidraţi 80 g

Miere polifloră

Valoare energetică 329 kcal

Proteine 0,3 g

Carbohidraţi 80 g

Miere de mană

Valoare energetică 315 kcal

Proteine 0,4 g

Carbohidraţi 81 g



Recente

img 1 jpeg
cuptor cu microunde shutterstock 1060457837 jpg
ulei de masline shutterstock 403638466 jpg
pulled pork shutterstock 1673261689 jpg
chiftele de rosii tomatokeftedes shutterstock 2103366965 jpg
image png
image png
3 banane jpg jpeg
fructe de mare jpg
cum alegi carnea jpg
suberek cu carne shutterstock 572050978 jpg
Clătite Qatayef  shutterstock 288837386 (1) jpg
conopida reteta vegana shutterstock 1503266795 jpg
cassoulet rață fasole shutterstock 341364947 jpg
involtini rulouri carne shutterstock 1788453905 jpg
ciocolata shutterstock 1375236380 jpg
pui kiev shutterstock 2034594404 jpg
cozonac visine shutterstock 2019888323 jpg
kugel budinca de cartofi  shutterstock 2018235002 jpg
castraveti covasiti shutterstock 2037878684 jpg