Un ou pe zi nu creşte colesterolul persoanelor sănătoase. Cine are, totuşi, interdicţie la gălbenuş

gaina jpeg

Gălbenuşul reprezintă circa 40% dintr-un ou şi conţine proteine, grăsimi, lecitină, colesterol, fier şi vitamina A. Albuşul are un conţinut crescut de apă.

Principala proteină prezentă în albuşul de ou este ovalbumina, cu o valoare biologică înaltă – ce conţine multă lizină,metionină şi trptofan -, fiind considerată proteina-etalon, potrivit Ghidului de nutriţie clinică, coordonat de prof.dr. Cristian Serafinceanu, medic de diabet, nutriţie şi boli metabolice, la Institutul Paulescu din Bucureşti.

Potrivit aceleiaşi surse, proteinele din ou  conţin toţi aminoacizii esenţiali şi au o valoare biologică de referinţă, amestecul proteinelor din albuş şi gălbenuş realizând cel mai echilibrat conţinut de aminoacizi faţă de necesarul omului.

Cantitatea de lipide (grăsimi) dintr-un ou variază în funcţie de specie. Oul de găină conţine 12% lipide, constituite din trigliceride, fosfolipide şi steroli. Din cauza conţinutului mare de colesterol se recomandă consumarea cu moderaţie a gălbenuţului de ou de persoanele cărora li s-a indicat diete cu conţinut scăzut de colesterol.

Citeşte mai mult pe adevarul.ro

Citeşte mai mult pe adevarul.ro



Recente

img 1 jpeg
cuptor cu microunde shutterstock 1060457837 jpg
ulei de masline shutterstock 403638466 jpg
pulled pork shutterstock 1673261689 jpg
chiftele de rosii tomatokeftedes shutterstock 2103366965 jpg
image png
image png
3 banane jpg jpeg
fructe de mare jpg
cum alegi carnea jpg
suberek cu carne shutterstock 572050978 jpg
Clătite Qatayef  shutterstock 288837386 (1) jpg
conopida reteta vegana shutterstock 1503266795 jpg
cassoulet rață fasole shutterstock 341364947 jpg
involtini rulouri carne shutterstock 1788453905 jpg
ciocolata shutterstock 1375236380 jpg
pui kiev shutterstock 2034594404 jpg
cozonac visine shutterstock 2019888323 jpg
kugel budinca de cartofi  shutterstock 2018235002 jpg
castraveti covasiti shutterstock 2037878684 jpg