În ciuda climatului în continua schimbare, dovleacul este produsul minune al momentului

zucca 1 jpg

Alături de proiectul european Fruit & Veg: Natural Health al AOP Gruppo Vi.Va vorbim de data aceasta despre produsele din sezonul de toamnă și de ce nu puteți rata includerea dovleacului în meniul dumneavoastră.

Dovleacul este un produs de sezon care an de an cucerește din ce în ce mai mulți consumatori, nu doar în Italia. Dovleacul este un produs de referință pentru care Italia ocupă locul opt în lume în ceea ce privește producția. Acest lucru este impresionant pentru că, dacă ne gândim că raportul populației și producției este de 9,6 kg de dovleac în Italia, în timp ce China, țara principală producătoare, are aproximativ 3 kg de dovleac pe locuitor.

zucca 2 jpg

Italia este așadar unul dintre marii producători. Oferta pieței italiene se caracterizează printr-o diferențiere varietală importantă cu diferite soiuri de dovleac ce sunt caracterizate prin forma specifică, aroma și textura pulpei – totate acestea fac foarte interesantă segmentarea ofertei. Variantele de dovleac Delica, Butternut, Violina, Hokkaido, mini dovleac, toate acestea sunt tipuri extrem de populare atât pe piața națională, cât și în toată Europa. În ceea ce privește exporturile, de fapt, exporturile italiene ajung în principal pe piețele nord-europene, în special în Germania, Austria și Țările de Jos, cu o valoare de aproximativ 38 de milioane de euro.

Piața italiană de dovleac, care până acum câțiva ani era concentrată într-o perioadă scurtă a anului, respeciv în lunile octombrie și noiembrie, astăzi și-a extins calendarul de vânzări, continuând pe toată perioada de iarnă. Potențialul de creștere este foarte mare, mai ales în ceea ce privește exporturile având în vedere că în lume se produc astăzi 26,7 milioane de tone de dovleci și că cererea globală este în continuă creștere.

zucca 3 jpg

Pentru A.O.P. VIVA Group dovleacul reprezintă un produs strategic aflat atât în oferta clasică în variantele organice și în declinația gamei IV inclusiv bio, sau cu dovleacul tăiat în bucăți mici și ambalat - care simplifică viața în bucătărie. Consumul de dovleac crește în mod clar de la an la an și pentru că acesta s-a dovedit a fi un produs destinat sănătății ideal mai ales în dietele sărace în calorii. Soiurile de dovleac propuse pentru a face parte din proiectul Fructe & Legume, Sănătate Naturală! sunt Apofruit, Canova, Codma și Ortoromi, ce sunt varietăți simplu de cultivat cu puține necesități agronomice și care nu necesită tratamente speciale.

Senza titolo 1 png

Zilele acestea, înainte cât și după sărbătoarea de Halloween, cererea de dovleac este în creștere, iar vitrinele de distribuție sunt umplute cu tipuri multiforme de dovleci, dar și cu dovleac tocat gata de gătit. Tendința climatică anormală din acest an, deși provoacă unele probleme agronomice pentru producția de dovleac, nu distrage atenția consumatorilor de la pasiunea autentică a momentului.Dovleacul proaspăt tăiat este oferit și în varianta clasică sau organică și este o referință în continuă creștere pentru conținutul ridicat de servicii și sustenabilitatea alegerii organice.Boom-ul cererii dovleacului este cu siguranță legat, pe lângă aroma sa inconfundabilă și de valorile sale nutriționale. Are doar 29 K calorii la 100 de grame, este bogat în apă, minerale esențiale și beta caroten. Beta-carotenul se transformăîn vitamina A, esențială pentru protecția pielii și pentru acțiunea sa anti-radicali liberi. De fapt, 100 g de dovleac sunt suficiente pentru a primi nevoile zilnice nutriționale ale unui adult.Informații despre dovleac și toate celelalte produse ce fac parte din proiect - rodii, zmeură, afine, mure, anghinare, roșii, broccoli și baby-morcovi sunt disponibile pe site-ul proiectuluiFruit & Veg: Natural Heatlh! www.fruvenh.it. Aici veți regăsi informațiile complete ale produselor, cu toate informațiile nutriționale și sfaturi legate de utilizarea lor în bucătărie ce sunt oferite de către nutriționistul Martina Donegani.