Supă de linte şi cartofi (inimă sănătoasă)

supa de linte si cartofi jpeg

Mai multe studii au arătat de-a lungul timpului că un consum regulat de alimente bogate în fibre, precum lintea, te ajută să reduci riscul de boli de inimă. Lintea este, de asemene, o sursă excelentă de acid folic şi de magneziu, care sunt substanţe care contribuie la buna funcţionare a inimii. Magneziul îmbunătăţeşte circulaţia sângelui, precum şi fluxul de oxigen şi de substanţe nutritive prin corp. Un nivel scăzut de magneziu a fost direct asociat cu bolile de inimă, aşa că include mai des lintea în alimentaţia ta şi vei vedea beneficiile.

Supă de linte şi cartofi – Ingrediente

3 linguri ulei de măsline 225 g ceapă albă, tocată 1 morcov mare, tăiat cubuleţe 3 căţei de usturoi, tocaţi 2 linguriţe ghimbir proaspăt, dat prin răzătoare 2 linguriţe chimion măcinat 1 linguriţă coriandru măcinat 1 linguriţă turmeric 1 linguriţă boia 1 linguriţă scorţişoară măcinată 1,4 – 1,5 litri supă de legume (mai multă, dacă este nevoie) 1 conservă (400 g) roşii, tăiate cubuleţe 450 g cartofi, curăţaţi şi tăiaţi cuburi mari 200 g linte maronie, spălată sare, după gust ½ legătură coriandru, tocat

Supă de linte şi cartofi – Mod de preparare

Încălzeşti 2 linguri de ulei de măsline într-o oală adâncă, la foc mediu-mare. Adaugi ceapa şi morcovul şi le sotezi 4 minute. Adaugi usturoiul şi ghimbirul şi le sotezi 1 minut. Adaugi restul de ulei de măsline (1 lingură), chimionul, coriandrul măcinat, turmericul, boiaua şi scorţişoara. Sotezi legumele 1 minut. Torni supa de legume, adaugi roşiile tocate, cartofii albi sau dulci, după preferinţă, şi boabele de linte spălate. Condimentezi cu sare după gust.

Laşi să dea uşor în clocot, apoi reduci flacăra la foc mediu-mic. Acoperi oala şi laşi să fiarbă la foc mic, amestecând ocazional, până când cartofii sunt moi, iar boabele de linte s-au înmuiat, aproximativ 25-30 de minute. Dacă vrei, subţiezi cu 240 ml supă de legume. Încorporezi jumătate din cantitatea de coriandru verde, tocat, apoi serveşti supa în boluri şi toci restul de coriandru.

PONT: Dacă vrei să ai grijă de inima ta, redu conţinutul de sare din reţetă şi foloseşte o supă de legume nesărată.

Sursa + foto: www.cookingclassy.com

Ouă coapte cu roşii şi linte

Ouă coapte cu roşii şi linte

Paste cu linte şi broccoli (osteoporoză)

Paste cu linte şi broccoli (osteoporoză)

Supă de linte şi spanac. Reţetă de post

Supă de linte şi spanac. Reţetă de post

Cea mai bună supă-cremă de morcovi şi linte

Cea mai bună supă-cremă de morcovi şi linte



Recente

cuptor cu microunde shutterstock 1060457837 jpg
ulei de masline shutterstock 403638466 jpg
pulled pork shutterstock 1673261689 jpg
chiftele de rosii tomatokeftedes shutterstock 2103366965 jpg
image png
image png
3 banane jpg jpeg
fructe de mare jpg
cum alegi carnea jpg
suberek cu carne shutterstock 572050978 jpg
Clătite Qatayef  shutterstock 288837386 (1) jpg
conopida reteta vegana shutterstock 1503266795 jpg
cassoulet rață fasole shutterstock 341364947 jpg
involtini rulouri carne shutterstock 1788453905 jpg
ciocolata shutterstock 1375236380 jpg
pui kiev shutterstock 2034594404 jpg
cozonac visine shutterstock 2019888323 jpg
kugel budinca de cartofi  shutterstock 2018235002 jpg
castraveti covasiti shutterstock 2037878684 jpg
zacusca de vinete horia virlan shutterstock 1824405308 jpg