În timpul iernii, avem un acces limitat la fructe şi legume proaspete, pline de vitamine şi fibre necesare bunei funcţionări a organismului. Ce facem, însă atunci când vine sezonul rece şi ce opţiuni avem?

 

Nutriţionistul Gianluca Mech ne spune ce produse putem include pe lista de cumpărături astfel încât să ne menţinem organismul sănătos şi plin de energie.  

„Iarna, opţiunile de fructe şi legume proaspete sunt tot mai puţine, însă acest lucru nu înseamnă că nu avem încotro decât să consumăm alimente pline de calorii nesănătoase. Organismul nostru are nevoie, în special în acest anotimp, de surse de energie zi de zi. E important să ştim să există superalimente pentru iarnă, produse care ne ajută să avem o imunitate ridicată şi o stare de spirit bună.

Ghimbir

Deja de secole, ghimbirul este folosit pentru a stimula sistemul imunitar, a îmbunătăţi digestia şi a calma stomacul. De asemenea, poate ajuta la scăderea inflamaţiei, iar asta contribuie la reducerea durerii în gât şi a bolilor inflamatorii.

Kale

Foarte bogat în potasiu, e unul dintre cele mai versatile superalimente de iarnă. Potasiul contribuie la scăderea tensiunii arteriale, reducând sodiul în exces din organism. O sursă excelentă de folat ce poate fi consumată sub formă de supă, salată sau chiar chips-uri”, recomandă nutriţionistul Gianluca Mech.