Sezonul rece este întotdeauna un adevărat test pentru organism şi a trece cu brio acest test depinde în mare măsură şi de alimentele pentru care optăm în această perioadă.

Sistemul imunitar are nevoie de nutrienţi de calitate pe care îi regăsim îndeosebi în fructe şi legume proaspete, precum şi în cerealele integrale. La aceste două categorii se pot adăuga cu succes inclusiv diverse băuturi preparate din ingrediente naturale, cum sunt sucurile de fructe sau legume şi, în condiţiile în care este consumată cu moderaţie, chiar berea.

Sfecla roşie

Conţinutul bogat în vitamina C şi nivelul ridicat de antioxidanţi din sfecla roşie contribuie la întărirea sistemului imunitar, prevenind instalarea virozelor şi a stării de gripă în sezonul rece. Sfecla roşie poate fi integrată în dieta alimentară sub diverse forme (crudă, fiartă, coaptă sau suc), iar beneficiile sale pentru organism sunt variate.

Berea

„În timpul iernii, suntem tentaţi să credem că organismul nu are nevoie de aceeşi cantitate de lichide ca vara şi să diminuăm cantitatea consumată. Însă temperaturile scăzute se pare că pot inhiba senzaţia de sete, ceea ce are drept rezultat chiar deshidratarea organismului. În acest context, se poate adăuga chiar şi un alt efect secundar: reducerea semnificativă a cantităţii de nutrienţi, vitamine, minerale sau antioxidanţi pe care o putem asigura organismului prin completarea cantităţii de apă cu diverse băuturi preparate din ingrediente naturale”, a declarat dr. Corina Zugravu, Preşedintele Centrului de Studii despre Bere, Sănătate şi Nutriţie.

Datorită cerealelor şi hameiului prezente în reţeta de fabricare, berea poate fi considerată la rândul ei o sursă de antioxidanţi. De aceea, atunci când este consumată cu moderaţie poate contribui chiar la întărirea sistemului imunitar. Consumul moderat de bere este considerat ca fiind un pahar de 330 ml/zi pentru femei şi 660 ml/zi pentru bărbaţi. Efectul antioxidant din bere se datorează polifenolilor, antioxidanţi naturali ce provin din plante, recunoscuţi pentru efectele lor protectoare.

Fructele de rodie

Sunt, de asemenea, o sursă importantă de antioxidanţi, prevenind oxidarea celulelor sau formarea radicalilor liberi. Iarna, în lupta cu virozele sezoniere, rodiile sunt un puternic aliat, printre cele mai importante beneficii regăsindu-se protejarea sistemului imunitar. Din doza zilnică recomandată de vitamina C, cea care contribuie semnificativ la un sistem imunitar puternic, rodiile conţin aproximativ 15%. Consumate cu regularitate, fructele de rodie menţin starea de sănătate şi ajută organismul să lupte într-un mod natural împotriva diverselor afecţiuni.

Sistemul imunitar este un sistem complex de celule şi molecule, cu rol în apărarea organismului împotriva agenţilor patogeni (virusuri, bacterii sau toxine). O alimentaţie sănătoasă sprijină acţiunea sistemului imunitar în lupta cu bolile, iar sfecla roşie, rodiile şi berea consumată cu moderaţie sunt doar trei dintre alimentele pe care le putem include în dieta zilnică, mai ales în sezonul rece.

 

Loading...