Ficatul este o sursă excelentă de nutrimente, iar cel de vită este considerat cel mai sănătos. 100 g de ficat gătit conţin 27 g de proteine şi cantităţi importante de fier, zinc, cupru, seleniu, precum şi vitaminele B 6 şi B 12.

 

 

 

Ingrediente

  • 800 g ficat de porc sau vită
  • 500 ml lapte4 cepe
  • 2 linguri pastă de tomate
  • 3-4 linguri ulei
  • sare, după gust
  • piper, după gust
  • ½ legătură pătrunjel

Speli ficatul, îl cureţi de pieliţe, îl tai în felii potrivite, pe care le pui într-un castron cu lapte, 2-3 ore.

Le scurgi şi le rumeneşti pe ambele părţi într-o tigaie adâncă, în care ai încălzit în prealabil uleiul. Cureţi şi speli cepele, le tai julien şi le adaugi peste ficat. Dai focul mic, acoperi cu un capac şi laşi ingredientele să fiarbă în suc propriu, 10-15 minute.

Dizolvi pasta de tomate în puţină apă. O torni în tigaie, potriveşti gustul de sare şi piper şi laşi pe foc până scade zeama. La final, presari pătrunjel proaspăt tocat.

FOTO: SHUTTERSTOCK

 

Loading...