Evită mămăliga din mălai rafinat. Medicul nutriţionist Corina Zugravu: "Are proteine de o calitate foarte scăzută"

mamaliga jpeg

Nutriţioniştii ne recomandă să consumăm cereale cât mai puţin rafinate, deoarece elene aduc fibre, minerale şi vitamine din complexul B. În ceea ce priveşte mămăliga, un aliment des întâlnit pe mesele românilor, Dr. Corina Zugravu, medic primar în nutriţie şi igiena alimentaţiei spune că ideal ar fi să alegem un mălai integral.

„Nu există diferenţe substanţiale între ce trebuie să consume bărbaţii şi femeile. Cereale, însă, pe care le recomand tuturor sunt orzul şi ovăzul, care conţin, pe lângă fibrele obişnuite, beta glucani cu rol în normalizarea profilului lipidic sanguin.“, a declarat Dr. Corina Zugravu pentru clickpoftabuna.ro.

clickpoftabuna.ro

Beneficiile cerealelor

Medicul nutriţionist a mai explicat că cerealele, în general, sunt necesare omului, deoarece ele ne aduc energie din carbohidraţi care se absorb lent. Iar dacă le consumăm nerafinate, subliniază Dr. Corina Zugravu, ne aduc fibre, minerale şi vitamine din grupul B, împreună cu relativ puţine calorii absorbite, din cauza prezenţei fibrelor.

Dacă ţinem la siluetă şi nu vrem să acumulă kilograme, specialista în nutriţie a subliniat că trebuie doar să mâncăm cu măsură cerealele şi în formă integrală, bogată în fibre.

Am întrebat-o pe doamna

, care este totodată preşedintele Centrului de Studii despre Bere, Sănătate şi Nutriţie, care sunt cerealele „nesănătoase“ de care ar fi bine să ne ferim.

„Nu aş zice nesănătoase, dar mai puţin recomandat este mălaiul rafinat şi implicit mămăliga, având proteine de o calitate foarte scăzută. Asta nu înseamnă că nu avem voie să mâncăm mămăligă. Ci doar că e indicată cea din mălai integral şi nu trebuie consumată mai des de o dată pe săptămână“, ne-a mărturisit medicul.

Ce beneficii are orzul, ingredient de bază din bere

ne-a precizat că orzul malţificat, adică germinat, este una din materiile prime de bază ale berii.

„El aduce berii vitamine din grupul B, hidrosolubile, precum şi un nivel mic de fibre solubile (inclusiv beta glucani), care ajută digestia, favorizează dezvoltarea unei microbiote sănătoase şi contribuie la scăderea colesterolului sanguin.“, a spus în încheiere preşedintele Centrului de Studii despre Bere, Sănătate şi Nutriţie.

Mic dejun cu cereale

Mic dejun cu cereale

Prăjiturele din cereale cu fulgi de ciocolată

Prăjiturele din cereale cu fulgi de ciocolată

Cereale cu gem

Cereale cu gem



Recente

cuptor cu microunde shutterstock 1060457837 jpg
ulei de masline shutterstock 403638466 jpg
pulled pork shutterstock 1673261689 jpg
chiftele de rosii tomatokeftedes shutterstock 2103366965 jpg
image png
image png
3 banane jpg jpeg
fructe de mare jpg
cum alegi carnea jpg
suberek cu carne shutterstock 572050978 jpg
Clătite Qatayef  shutterstock 288837386 (1) jpg
conopida reteta vegana shutterstock 1503266795 jpg
cassoulet rață fasole shutterstock 341364947 jpg
involtini rulouri carne shutterstock 1788453905 jpg
ciocolata shutterstock 1375236380 jpg
pui kiev shutterstock 2034594404 jpg
cozonac visine shutterstock 2019888323 jpg
kugel budinca de cartofi  shutterstock 2018235002 jpg
castraveti covasiti shutterstock 2037878684 jpg
zacusca de vinete horia virlan shutterstock 1824405308 jpg