Salată de kale, quinoa şi avocado

salata kale cu quinoa si avocado jpeg

Atunci când ai o deficienţă de fier şi medicul ţi-a pus deja diagnosticul de anemie, ai nevoie de cât mai multe alimente bogate în fier, un mineral esenţial pentru sănătatatea ta. Tocmai de aceea, merită să încerci această reţetă de salată de kale, quinoa şi avocado.

Quinoa conţine foarte mult fier. Acesta îţi menţine sănătatea globulelor roşii din sânge şi se află la baza formării hemoglobinei. Fierul transportă oxigenul de la o celulă la alta şi furnizează mari cantităţi de oxigen muşchilor noştri, pentru a ajuta la contracţia lor. Fierul, totodată, contribuie la funcţia cerebrală, deoarece creierul ia aproximativ 20% din oxigenul din sângele tău. Există mai multe beneficii ale fierului, cum ar fi reglarea temperaturii corpului, faptul că ajută la activitatea enzimelor şi la metabolismul energetic.

Frunzele de kale, o rudă a verzei, sunt bogate în fibre şi apă. Ele conţin vitamine care contribuie la absorbţia fierului în organism. O cană de frunze de kale fierte oferă organismului 53,3 mg de vitamina C, de care corpul are nevoie pentru a produce şi menţine nivelul colagenului, o proteină esenţială pentru structura pielii, părului şi oaselor noastre. Vitamina C, totodată, ajută la absorbţia fierului, iar după cum susţin specialiştii, kale este o legumă bogată în fier (1,17 mg la o cană, frunze fierte) şi are un conţinut ridicat de vitamina C, care poate preveni căderea părului, asociată cu lipsa de fier.

Salată de kale, quinoa şi avocado – Ingrediente

1 cană şi ½ frunze de kale, tocate ¾ cană quinoa fiartă 3 linguri avocado, tăiat cubuleţe 4 linguri ciuperci, tăiate cubuleţe 1 lingură ulei 2 linguri zeamă de lămâie ½ linguriţă pătrunjel tocat sare, după gust piper, după gust dressing de salată din comerţ, opţional

Salată de kale, quinoa şi avocado – Mod de preparare

Adaugi într-un bol mare de salată frunzele de kale, cubuleţele de avocado şi cele de ciuperci. Le stropeşti cu uleiul şi adaugi zeama de lămâie. Presari pătrunjelul tocat şi adaugi sare şi piper. Amesteci şi serveşti salata imediat, ca atare. Dacă doreşti, adaugi un dressing din comerţ, după preferinţă.

Sursa + foto: chefsavvy.com



Recente

cuptor cu microunde shutterstock 1060457837 jpg
ulei de masline shutterstock 403638466 jpg
pulled pork shutterstock 1673261689 jpg
chiftele de rosii tomatokeftedes shutterstock 2103366965 jpg
image png
image png
3 banane jpg jpeg
fructe de mare jpg
cum alegi carnea jpg
suberek cu carne shutterstock 572050978 jpg
Clătite Qatayef  shutterstock 288837386 (1) jpg
conopida reteta vegana shutterstock 1503266795 jpg
cassoulet rață fasole shutterstock 341364947 jpg
involtini rulouri carne shutterstock 1788453905 jpg
ciocolata shutterstock 1375236380 jpg
pui kiev shutterstock 2034594404 jpg
cozonac visine shutterstock 2019888323 jpg
kugel budinca de cartofi  shutterstock 2018235002 jpg
castraveti covasiti shutterstock 2037878684 jpg
zacusca de vinete horia virlan shutterstock 1824405308 jpg