Cum să combaţi colesterolul mărit: 3 reţete delicioase

4 shutterstock 138815837 jpg jpeg

Colesterolul mărit reprezintă una dintre cele mai întâlnite afecţiuni la nivel mondial. Pentru a o ameliora, trebuie să urmezi două reguli simple: o dietă adecvată şi mişcare. Află cum să controlezi această afecţiune, ce alimente să consumi şi cum să le prepari!

Colesterolul, substanţă regăsită în toate celulele şi ţesuturile din organism, ajută la sinteza hormonilor de creştere, produce acizii necesari funcţionării bilei, contribuie la metabolizarea carbohidraţilor şi la producerea vitaminei D, necesară oaselor.

Roşii şi dovlecei cu orez, o reţetă rapidă şi gustoasă, recomandată dacă ai colesterolul mărit

1 profimedia 0014115324 jpg jpeg

Doctorul Doctorul Codruţ Ţuţu, specialist în acupunctură şi apifitoterapie, atrage atenţia că: „Deşi colesterolul are un rol vital, o creştere mare a acestuia poate provoca daune majore organismului prin depunerea pe vase care poate conduce la un risc crescut de atac de cord sau prin desprinderea de bucăţi din plăcile de colesterol care pot să îngreuneze sau să blocheze circulaţia, inclusiv cea spre creier“.

Colesterolul este transportat prin sânge de două tipuri de molecule, în funcţie de densitate, care poate fi mică sau mare. Cele cu densitate mică provin din grăsimi saturate şi sunt cele care depozitează colesterolul pe vase, celelalte provin din grăsimi sănătoase şi transportă colesterolul până în ficat, de unde este eliminat. Specialistul nostru ţine să sublinieze că: „Printr-o dietă inteligentă, însoţită de sport, problema colesterolului mărit poate deveni istorie pentru orice persoană“.

Frigărui de pui cu orez: nici nu vei simţi că este o reţetă de regim

2 grilledchickenkabobs 605x385 jpg jpeg

Doctorul precizează că „împotriva colesterolului mărit un rol esenţial îl au grăsimile sănătoase, nesaturate, adică cele din surse naturale, care nu sunt oxidate, rafinate sau încălzite la temperaturi foarte ridicate“.

Orice aliment prăjit e interzis

Doctorul recomandă alimentele care conţin grăsimi mononesaturate: peştele gras, precum macroul, somonul sau tonul, uleiul de măsline sau de susan, untul de arahide, avocado şi măslinele.

Iar dintre cele care conţin grăsimi polinesaturate sunt: uleiul de porumb, nucile, seminţele de floarea soarelui sau de susan. Medicul mai precizează că sunt permise toate fructele şi legumele proaspete sau preparate dietetic, mirodeniile, precum şi untul, smântâna şi brânzeturile naturale, dar în cantităţi ponderate. Foarte important, specialistul nostru atrage atenţia  asupra eliminării din alimentaţie a surselor de grăsimi rele, saturate. Acestea sunt carnea de porc, de miel şi pielea de pui. Medicul trage un semnal de alarmă, spunând că trebuie exclus din alimentaţie orice fel de aliment prăjit.  

Peştele e o excelentă sursă de grăsimi bune. Încearcă aceste rulouri cu hering şi sfeclă

3 profimedia 0174697929 jpg jpeg

FOTO: Shutterstock, Profimedia



Recente

img 1 jpeg
cuptor cu microunde shutterstock 1060457837 jpg
ulei de masline shutterstock 403638466 jpg
pulled pork shutterstock 1673261689 jpg
chiftele de rosii tomatokeftedes shutterstock 2103366965 jpg
image png
image png
3 banane jpg jpeg
fructe de mare jpg
cum alegi carnea jpg
suberek cu carne shutterstock 572050978 jpg
Clătite Qatayef  shutterstock 288837386 (1) jpg
conopida reteta vegana shutterstock 1503266795 jpg
cassoulet rață fasole shutterstock 341364947 jpg
involtini rulouri carne shutterstock 1788453905 jpg
ciocolata shutterstock 1375236380 jpg
pui kiev shutterstock 2034594404 jpg
cozonac visine shutterstock 2019888323 jpg
kugel budinca de cartofi  shutterstock 2018235002 jpg
castraveti covasiti shutterstock 2037878684 jpg