Varza călită are numeroase beneficii pentru organism, şi pentru că este sezonul verzei, merită încercate cât mai multe mâncăruri. Varza călită nu îşi pierde din valorile nutriţionale, deci poate fi un ingredient foarte gustos şi sănătos pentru mâncărurile de vară.

Varza are multe fibre, conţine foarte mult acid folic, beta caroten, vitamina C, are mulţi antioxidanţi, nu conţine prea multe calorii şi este o sursă bogată în vitamina K. aşadar, ai toate motivele să consumi această legumă foarte benefică pentru organism, în special pentru femei. Se ştie de multă vreme că varza este un ingredient special, ce te ajută să slăbeşti mult şi eficient într-un timp record.

Ingrediente Varză călită cu ardei gras:

  • 2 verze potrivite
  • 2 cepe
  • 3 ardei graşi
  • 5-6 roşii
  • Ulei
  • 2 legături de mărar
  • Foi de dafin
  • Sare
  • Piper

Mod de preparare Varză călită cu ardei gras:

Varza proaspătă se curăţă, se spală şi se taie fideluţă, apoi se freacă bine cu sare. Ceapa se curăţă, se toacă mărunt, se freacă cu sare şi se pune la călit în ulei încins. Se căleşte până devine sticloasă. Ardeiul se curăţă, se spală şi se taie cuburi sau fidea şi se pune la călit peste ceapă. Se lasă la călit puţin, apoi se adaugă şi varza şi o cană de apă.

Se lasă la foc mic până când varza se căleşte bine. Înainte cu câteva minute de a se lua de pe foc se adaugă foile de dafin, roşiile date prin răzătoare fără coajă, piperul şi mărarul tocat mărunt. Se serveşte caldă alături de mămăligă şi peşte prăjit sau simplă, cu ardei iute sau usturoi. Mămăliga nu trebuie să lipsească. Poftă bună!

Se poate face şi mai simplu, fără ceapă. Se călesc ardeii şi varza tăiate feliuţe şi se lasă să se înmoaie bine. Apoi se pune o cană de supă de pui, se mai poate pune sos de soia, se amestecă bine şi se lasă să se călească varza şi ardeiul. Cine doreşte mai iute, poate adăuga chili.

Loading...