Cea mai mare parte a problemelor de sănătate de cauză digestivă sunt provocate de combinaţiile alimentare nepotrivite. Cu siguranţă ai auzit că nu este bine să mănânci cartofi cu carne la aceeaşi masă, dar ştii de ce nu sunt recomandate?

Unele alimente sunt digerate într-un timp mai scurt, în timp ce altele petrec şi ore în tubul digestiv. De exemplu, un fruct are nevoie de 30-60 de minute pentru a fi digerat, legumele, cerealele şi fasolea între 1 şi 2 ore, iar carnea şi peştele de cel puţin 3 ore

1) Fructe la masă pe în loc de desert

Fructele sunt alimentele care se digeră mai repede, însă atunci când le combini cu alte alimente timpul se măreşte. Ele fermentează şi astfel apare senzaţia de balonare şi prea plin după masă. În plus, fructele au în compoziţia lor zahăr, iar pentru a fi mai uşor procesate au nevoie de fibre. Fructele se consumă singure, cu cel puţin o oră înainte de masă şi astfel îţi asigură cantitatea necesară de energie. Dacă vrei să le mănânci după masă, aşteaptă cel puţin 3 ore.

2) Carne şi cartofi

Carnea are proteine, iar cartofii carbohidraţi. Sucurile digestive necesare digerării alimentelor nu pot face faţă acestei combinaţii, iar alimentele vor fermenta în stomac. Astfel apar balonarea şi flatulenţa. Nici combinaţia de pui cu paste sau pâine şi carne nu este recomandată. Proteinele, adică produsele din carne, pot fi combinate cu legume, care au fibre şi astfel hrana va fi digerată mai repede.

3) Combinaţii de grăsimi

În această categorie intră pâinea cu unt, tonul cu maioneză sau carne prăjită.  Grăsimile au nevoie de sarea din bilă pentru a fi mai bine descompuse şi digerate. O cantitate mare de grăsime încetineşte tranzitul intestinal. Cele mai recomandate grăsimi sunt cele provenite din uleiul de măsline sau din uleiul de cocos. Nu uita de avocado, seminţe, nuci, alte surse de grăsimi sănătoase, ce pot fi consumate în combinaţie cu legume crude.

4) Apă în timpul mesei

Apa trece prin stomac în aproximativ 10 minute, în timp ce sucurile în 15-30 de minute. Orice lichid în stomac diluează enzimele de care stomacul are nevoie pentru a digera proteinele, carbohidraţii şi grăsimile. Este bine să bei apă la 10 minute înainte ce mănânci sau la o oră după masă.

5) Două proteine

Este vorba de ouă cu bacon sau şuncă, nuci şi iaurt. O masă bogată în proteine este greu digerată, sistemul digestiv depune efort, ceea ce înseamnă mai puţine energie pentru organism. Primul fel de mâncare ar trebui să fie format din legume, în timp ce carnea ar trebui să fie la al doilea fel de mâncare.

Loading...