Cum îţi pregăteşti corpul pentru postul Crăciunului

poza alimente jpeg

Postul Crăciunului începe pe 15 noiembrie şi se încheie pe 25 decembrie. Dacă ţi-ai propus să îl ţii pe tot sau câteva zile, e bine să îţi pregăteşti corpul din timp, pentru a evita senzaţia de oboseală şi schimbările pe care acesta le poate aduce în organism.

Postul presupune renunţarea la produsele de origine animală, însă dacă eşti obişnuit să mănânci carne zilnic, schimbarea în alimentaţie nu trebuie făcută de pe o zi pe alta, pentru a nu te alege cu dureri de cap sau de stomac.

Redu porţiile de mâncare

E bine să începi să mănânci porţii mai mici, pentru a-ţi pregăti treptat organismul pentru perioada de post. Corpul tău se va obişnui cu hrană mai puţină şi nu îi va fi atât de greu să se adapteze zilelor în care nu poţi consuma carne şi lactate. Încearcă să eviţi produsele din comerţ „de post“ care sunt pline de aditivi şi alege în schimb alimente cât mai puţin procesate.

Renunţă la carne treptat

Limitează-te la un singur fel de mâncare ce conţine carne zilnic, eliminând-o treptat din dieta ta. Pentru a-ţi asigura aportul optim de proteine consumă linte, năut, fasole uscată şi mazăre, care îţi asigură energie şi fibrele necesare pentru o digestie bună. Întrodu în alimentaţie şi cereale, precum quinoa, ovăz, orez brun dar şi cartofi pregătiţi la cuptor. Şi nucile şi seminţele îţi vor fi de ajutor pentru a suplini lipsa cărnii. Mănâncă alune, migdale, fistic, seminţe crude şi nuci în cantitaăţi mici, ca şi gustări sănătoase.

Evită prăjelile

Îţi va fi greu să rezişti tentaţiei de a gusta dintr-o prăjitură gustoasă dacă nu îţi pregăteşti organismul din timp. Totodată, alimentele bogate în grăsimi nesănătoase dezechilibrează nivelul zahărului din sânge, făcându-te să pofteşti la şi mai mult zahăr. Înclude în meniul zilnic cât mai multe fructe şi legume proaspete, care cresc aportul de vitamine şi minerale în această perioadă şi întăresc sistemul imunitar în sezonul rece.

Mergi la medic

Dacă ai probleme de sănătate e bine să ceri sfatul unui medic înainte de a începe să ţii post. Anumite medicamente îţi pot provoca stări de ameţeală şi efecte adverse dacă nu te hrăneşti corespunzător. Nu te speria totuşi dacă ai doar o uşoară durere de cap sau stare de oboseală, sunt reacţii normale ale organismului care elimină toxinele.

Adoptă o atitudine pozitivă

Se spune că postul curăţă corpul şi limpezeşte mintea. Înainte de a renunţa, gândeşte-te la motivele care te-au determinat să vrei să ţii post în primul rând şi fă un exerciţiu de concentrare. Orice scop impune mici sacrificii. Nu percepe postul ca pe o corvoadă şi pune mai puţin accent pe ceea ce trebuie să mănânci şi mai mult pe sentimentele tale şi oamenii din jur.



Recente

zacusca de vinete horia virlan shutterstock 1824405308 jpg
copil mancare sanatoasa shutterstock 376928611 jpg
salata de vinete shutterstock 1789607375 jpg
afinata shutterstock 1163799046 jpg
tarator supa de iaurt cu castraveti shutterstock 685307626 jpg
cirese 1 advertorial jpeg
panna cotta caise shutterstock 288283781 jpg
plachie de pește shutterstock 529239796 jpg
salata roșii shutterstock 529472086 jpg
choux crema vanilieshutterstock 2007938618 jpg
ardei umpluti de post shutterstock 394395796 jpg
gomboti caise shutterstock 1751983160 jpg
banane chia iaurt shutterstock 2068588889 jpg
salata vinete baba ganoush shutterstock 216063574 jpg
pandispan fructe shutterstock 200600648 jpg
pepene shutterstock 296391284 jpg
copii gatind jpg
ciorba de burta shutterstock 475445284 jpg
alimente dieta shutterstock 1033829701 jpg
crumble shutterstock 140363161 jpg