Scurtă istorie a berii şi ce beneficii aduce sănătăţii

Berea, bautura si aliment jpeg

Dacă îţi place berea, e bine să ştii că aceasta aduce şi câteva beneficii deloc de neglijat pentru sănătate, atunci când este consumată cu moderaţie.

Când a apărut

Mai multe documente găsite la templul de la Lagash menţionează folosirea aracului şi a orzului necesare pentru fabricarea berii. În palatul din Mari, oraş aflat pe malul Eufratului, s-au găsit tablete cu scriere cuneiformă care descriu materialele necesare pentru fabricarea berii. În Egipt, existenţa berii este menţionată încă din perioada predinastică (mileniile VI-IV î.Hr.). În aşezările de la Abadiyeh dar şi Naqada au fost găsite vase în care se depuseseră sedimente de bere. Scriitorii antici greci îi considerau pe egipteni drept inventatorii berii, iar Strabon menţionează că berea era principala băutură din Alexandria.

Fiind a treia cea mai cunoscută băutură din lume, după apă şi ceai, berea este consumată încă din cele mai vechi timpuri. Scrierile istorice arată că ea a început să fie produsă odată cu cultivarea primelor cereale, în jurul anului 9.500 î.e.n. Deşi este încadrată la categoria băuturi, berea şi-a dovedit de-a lungul timpului calitatea de aliment ce ajută la prevenirea mai multor probleme de sănătate. Este important de ştiut că putem beneficia de toate aceste plusuri doar dacă alegem berea simplă, nu cea cu tot feluri de adaosuri. Reţeta de bază conţine cereale (orz, orez, grâu, ovăz), hamei (sursă de antioxidanţi), apă (reprezintă 93% din cantitate) şi drojdie de bere.

Sursă de fibre, vitamine şi minerale

Asemenea vinului roşu, berea este una dintre cele mai bune surse de antioxidanţi. Mai exact cele două băuturi conţin de 4-5 ori mai mulţi antioxidanţi decât vinul alb. Proprietăţile nutritive ale berii şi beneficiile sale sunt date de cantităţile mari de vitamine (B2, B3, B6, B9) şi de minerale (calciu, siliciu, magneziu) din conţinut. Băutura mai este cunoscută ca fiind şi sursă de fibre solubile. Consumul moderat de bere asigură aproximativ 5-10% din cantitatea zilnică de fibre de care are nevoie organismul.

Previne formarea pietrelor la rinichi

Un pahar de bere nu ne ajută doar să ne răcorim şi să ne hidratăm, ci are „grijă“ şi de sănătatea rinichilor. Berea este o sursă importantă de minerale esenţiale necesare organismului. Are un conţinut relativ ridicat de potasiu şi unul scăzut de sodiu, ceea ce oferă protecţie împotriva mai multor boli. În plus, conţine puţin calciu şi este bogată în magneziu, ceea ce ar putea ajuta la prevenirea formării pietrelor la bilă şi la rinichi. Un recent studiu realizat de oamenii de ştiinţă finlandezi a arătat că riscul de apariţie a calculilor renali (pietre la rinichi) este cu 40% mai mic în cazul persoanelor care obişnuiesc să bea bere.

Aliat împotriva problemelor inimii

Studiile realizate în ultimii ani de specialiştii americani au arătat că substanţele din bere reduc riscul apariţiei atacurilor de cord cu 20%. Mai exact, antioxidanţii şi fibrele din conţinut ajută la scăderea nivelului de colesterol „rău“ şi favorizează fluidizarea fluxului sangvin, astfel prevenind atacurile de cord, accidentele vascular cerebrale, dar şi alte afecţiuni ale inimii.



Recente

salata roșii shutterstock 529472086 jpg
choux crema vanilieshutterstock 2007938618 jpg
ardei umpluti de post shutterstock 394395796 jpg
gomboti caise shutterstock 1751983160 jpg
banane chia iaurt shutterstock 2068588889 jpg
salata vinete baba ganoush shutterstock 216063574 jpg
pandispan fructe shutterstock 200600648 jpg
pepene shutterstock 296391284 jpg
copii gatind jpg
ciorba de burta shutterstock 475445284 jpg
alimente dieta shutterstock 1033829701 jpg
crumble shutterstock 140363161 jpg
pulpe gratar shutterstock 1457188550 jpg
tarta rosii shutterstock 1982727641 jpg
salata asiatica cu vita jpg
ceafa porc shutterstock 1864199020 jpg
colarezi cu lapte shutterstock 2082725914 (1) jpg
porumb gratar shutterstock 746186644 (1) jpg
spuma de visine shutterstock 1310674169 jpg
dulceata rubarba capsuni shutterstock 284941319 jpg