Tot ce trebuie să ştii despre grăsimile saturate şi nesaturate. Care dintre ele sunt bune şi ce efecte au asupra organismului tău

cumparaturi, grasimi bune, brasimi rele jpeg

Asociate de obicei cu mâncarea săracă în nutrimenţi şi creşterea în greutate, grăsimile sunt evitate de cei care îşi doresc un stil de viaţă sănătos. Organismul are însă nevoie de ele, iar eliminarea totală din meniu nu este o soluţie optimă. Iată care este diferenţa dintre grăsimile saturate şi cele nesaturate şi în ce alimente le găseşti.

Grăsimile rele şi cele trans provin de obicei din surse animale, precum diverse tipuri de carne (porc, pui), produse lactate grase, unt, brânzeturi. Acestea cresc nivelul colesterolului rău, iar consumate în exces pot duce la apariţia diferitor afecţiuni, crescând riscul de boli de inimă şi îngreunând circulaţia sângelui. Studii recente arată însă că periculos pentru organism este de fapt zahărul din alimentele procesate, iar grăsimile, chiar si cele saturate, nu sunt atat de dăunătoare, consumate în cantităţi moderate.

Grăsimile trans sunt adevăraţii inamici ai sănătăţii, de care trebuie să te fereşti. Acestea se găsesc în produsele de patiserie, alimentele semi-preparate şi cele de tip fast-food, dulciuri, mezeluri, margarină sau smântână vegetala. De aceea, este important să citeşti ambalajele produselor atunci când mergi la cumpărături. În mod normal, doar 7% din totalul de calorii zilnice poate să fie reprezentat de grăsimi saturate.

Grăsimile bune

Grăsimile nesaturate sau bune, aşa cum mai sunt numite, sunt benefice pentru inimă şi nu reprezintă un pericol pentru greutatea ta. Iată în ce alimente se regăsesc:

Peştele

Este recomandat să incluzi peştele în meniul tau, de 2 ori pe săptămână. Acesta este mult mai slab în grăsimi saturate, spre deosebire de alte alimente de origine animală, având un conţinut bogat de Omega 3. Peştele este o sursă sănătoasă de grăsimi bune.

Avocado

Conţine grăsimi bune, dar şi multe vitamine, minerale, fibre şi proteine, esenţiale pentru o dietă sănătoasă. Mai mult, acesta menţine senzaţia de saţietate o perioadă îndelungată. Adaugă-l în salate sau ca şi mic dejun, alături de ouă şi iaurt slab.

Nucile

O gustare săţioasă şi sănătoasă în acealaşi timp, nucile sunt surse importante de grăsimi bune. Consumă-le între mese împreună cu fructe uscate sau adaugă-le în salate de fructe.

Alte surse de grăsimi saturate sunt şi măslinele, soia, uleiul de cocos sau ciocolata neagră.



Recente

img 1 jpeg
cuptor cu microunde shutterstock 1060457837 jpg
ulei de masline shutterstock 403638466 jpg
pulled pork shutterstock 1673261689 jpg
chiftele de rosii tomatokeftedes shutterstock 2103366965 jpg
image png
image png
3 banane jpg jpeg
fructe de mare jpg
cum alegi carnea jpg
suberek cu carne shutterstock 572050978 jpg
Clătite Qatayef  shutterstock 288837386 (1) jpg
conopida reteta vegana shutterstock 1503266795 jpg
cassoulet rață fasole shutterstock 341364947 jpg
involtini rulouri carne shutterstock 1788453905 jpg
ciocolata shutterstock 1375236380 jpg
pui kiev shutterstock 2034594404 jpg
cozonac visine shutterstock 2019888323 jpg
kugel budinca de cartofi  shutterstock 2018235002 jpg
castraveti covasiti shutterstock 2037878684 jpg