Uleiul de palmier. Cel mai sănătos ulei pentru gătit

1 ulei uleiuri palmier masline oliviera jpg jpeg

Originar din Africa, uleiul de palmier este folosit de mai bine de 5000 de ani. Se numără printre cele mai sănătoase uleiuri pentru gătit, căci nu conţine acei acizi graşi care sunt responsabili de apariţia unor afecţiuni ale inimii, cât şi a unor forme de cancer. Acest ulei vegetal, care are o culoare roşiatică, se obţine prin presarea, la rece sau la cald, a pulpei fructelor palmierului. Se mai poate obţine, de asemenea, şi din seminţele fructului.

Cum alegi uleiul de palmier

Cel mai indicat tip de ulei de palmier este cel nehidrogenat. Acesta este bogat în acizi graşi esenţiali, nu conţine colesterol şi are un conţinut scăzut de acizi graşi saturaţi, faţă de alte uleiuri. Dacă este depozitat la o temperatură mai mică de 20°C, uleiul de palmier devine solid, dar nu îşi pierde din proprietăţi.

Nutriţioniştii îl recomandă pentru prăjt, căci îşi păstrează proprietăţile, chiar şi la temperaturi de 230 de grade. Aşadar, acesta nu se descompune în substanţe toxice în timpul procesului de prăjire, deci nu este periculos pentru sănătate. Totodată, este ideal pentru gătit, deoarece nu are nici gust, nici miros, ceea ce înseamnă că alimentele îşi vor păstra propria savoare.

Uleiul de palmier mai bun decât cel de floarea soarelui

Un studiu realizat de cercetătorii spanioli de la Universitatea din Alicante, Spania, a demonstrat că uleiul de palmier este mai sănătos pentru gătit ca uleiul de măsline şi ca uleiul de floarea-soarelui. Cercetătorii au studiat câtă acroleină, o substanţă periculoasă pentru organism, se elimină în timpul procesului de prăjire. În urma experimentului, au demonstrat că substanţa a fost produsă în cantitatea cea mai mică în timp ce alimentele erau prăjite în ulei de palmier.

Este mai bogat în acizi graşi esenţiali omega-3 şi omega-6 decât uleiul de floarea- soarelui, are mai puţin colesterol şi nici nu râncezeşte repede. Uleiul de palmier poate fi prăjit la peste 190 de grade Celsius, fără să se înnegrească, aşa cum se întâmplă cu uleiurile de in, de rapiţă, de arahide, din nuci şi soia. Sunt nerezistente la proces termic şi pot fi folosite doar pentru a da savoare salatelor.

Cel mai popular ulei de gătit

Floarea-soarelui a fost cultivată, iniţial, ca plantă ornamentală. În anul 1750, un englez a descoperit că seminţele acestei flori conţineau mult ulei. Astfel, a început fabricarea celui mai utilizat ulei pentru gătit din lume. La noi în ţară, abia pe la 1900 au apărut culturile de floarea-soarelui. De când i-au descoperit gustul, românii l-au folosit din abundenţă în bucătărie: la mâncăruri, ciorbe, prăjituri, salate etc. Un vârf de sare şi un strop de ulei şi masa-i gata.

sursa foto: Fotolia



Recente

cuptor cu microunde shutterstock 1060457837 jpg
ulei de masline shutterstock 403638466 jpg
pulled pork shutterstock 1673261689 jpg
chiftele de rosii tomatokeftedes shutterstock 2103366965 jpg
image png
image png
3 banane jpg jpeg
fructe de mare jpg
cum alegi carnea jpg
suberek cu carne shutterstock 572050978 jpg
Clătite Qatayef  shutterstock 288837386 (1) jpg
conopida reteta vegana shutterstock 1503266795 jpg
cassoulet rață fasole shutterstock 341364947 jpg
involtini rulouri carne shutterstock 1788453905 jpg
ciocolata shutterstock 1375236380 jpg
pui kiev shutterstock 2034594404 jpg
cozonac visine shutterstock 2019888323 jpg
kugel budinca de cartofi  shutterstock 2018235002 jpg
castraveti covasiti shutterstock 2037878684 jpg
zacusca de vinete horia virlan shutterstock 1824405308 jpg