Într-o perioadă în care cu toţii suntem orientaţi către o alimentaţie sănătoasă, se pune accent pe ceea ce mâncăm, dar şi pe modul în care gătim. Tehnicile clasice de gătit, cu expunere îndelungată la temperaturi înalte, care uneori utilizează cantităţi mari de grăsimi sau ulei, sunt mai puţin recomandate şi asta pentru că, în primul rând, alterează considerabil nutrienţii ingredientelor. Însă tehnicile moderne de gătit au fost gândite tocmai pentru a păstra intacte cât mai multe dintre substanţele benefice ale alimentelor pe care le consumăm şi pentru ca mâncarea să fie cât mai savuroasă.

 

Iată 5 tehnici moderne de preparare a mâncării, pentru o alimentaţie cât mai sănătoasă.

Tehnica Sous-Vide

Sous-Vide este, de fapt, o tehnică de preparare a alimentelor sigilate în pungi speciale vidate, care apoi se introduc într-un vas cu apă a cărei temperatură este controlată. În acest articol vei afla mai multe detalii despre acest procedeu care este utilizat la scară largă în restaurantele fine dining, dar şi de tot mai multe persoane preocupate de alimentaţia sănătoasă, dar care, în acelaşi timp, îşi doresc preparate cât mai delicioase şi mai speciale. Pe scurt, procedeul decurge astfel: carnea sau legumele sau carnea cu legumele sunt vidate în pungi speciale, în care se adaugă marinada şi condimentele, iar aceste pungi sunt scufundate în vasul special cu apă Sous-Vide. Alimentele sunt gătite progresiv şi controlat, fără a intra în contact cu flacără, abur, suprafeţe metalice. Procedeul conferă, mai ales preparatelor din carne, o savoare unică.

Brezarea

Brezarea este o metodă de gătire a cărnii şi se realizează în două etape. În primă fază, bucata de friptură de frige într-o tigaie la foc mare, până ce face o crustă. Astfel, în interior se păstrează aroma şi „sucul” cărnii, iar friptura va fi suculentă. După această etapă, carnea se aşază în tavă, se adaugă apă sau supă de legume şi se introduce la cuptor, la foc mic.

Stir-frying

Stir-frying este o metodă utilizată în ţările asiatice şi constă în gătirea alimentelor la foc mare, într-un timp scurt, în wok - vas care distribuie uniform căldura. Carnea şi legumele sunt tăiate în bucăţi subţiri, se pun în wok cu puţin ulei şi supă de legume sau apă sau o combinaţie dintre acestea şi se amestecă în permanenţă. Trebuie să acorzi atenţie timpului de gătire a fiecărui ingredient în parte şi să le adaugi pe rând în wok. Gătite prin această metodă, alimentele îşi păstrează aroma, textura şi culoarea.


Gătitul la abur

Gătitul la abur este una dintre cele mai sănătoase metode de preparare a alimentelor, ideală pentru peşte şi legume. Este foarte simplu să găteşti la abur dacă ai un vas special, însă poţi să improvizezi şi să pui o sită deasupra oalei cu apă. Aproape toţi nutrienţii din interiorul alimentelor se păstrează şi, cel mai important, mâncarea se găteşte fără ulei sau grăsime. Legumele şi peştele se condimentează, apoi se pun la abur, dar, în acelaşi timp, apa din vas poate fi aromatizată cu ierburi sau diverse condimente. 

Gătitul la grătar

Deşi este o metodă clasică, gătitul la grătar a fost revoluţionat odată cu apariţia grătarului electric, cu ajutorul căruia găteşti mai repede, mai sănătos şi, cel mai important, în bucătăria ta, fără să faci mare deranj. Carnea şi legumele se prepară repede şi astfel îşi păstrează nutrienţii din interior.

Descoperă şi alte metode moderne de gătit pe acest blog.


FOTO Unsplash

Loading...