Puţini îşi încep ziua fără a sorbi pe îndelete o cafea. Indiferent că e tabiet, plăcere sau nevoie de a risipi toropeala matinală, băutura este o sursă de substanţe nutritive, dacă este consumată simplă.

Când să-ţi bei cafeaua

Peste 70% din români preferă să-şi bea cafeaua dimineaţa şi bine fac, pentru că un studiu realizat de Universitatea de Ştiinţe Medicale din Maryland, SUA, a arătat că intervalul orar ideal ca efectul cafeinei să fie maxim este 9.30-11.30. Un alt detaliu trebuie luat în calcul dacă vrei să te energizeze: cafeaua se ia la câteva ore de la trezire. Dacă o sorbi la puţin timp după ce ai coborât din pat, nu va avea efect, pentru că atunci nivelul de cortizol în corp este ridicat. Mai târziu, acesta scade şi atunci poate interveni cafeina, spre înviorare.

Fără lapte şi zahăr!

Eşti printre cei care iubesc cafeaua slabă, îndulcită şi cu mult lapte? E posibil să iei în greutate sau să nu reuşeşti să slăbeşti. O astfel de băutură îţi aduce un aport de aproape 150 de calorii, dacă foloseşti lapte condensat, faţă de o cafea simplă care creşte aportul zilnic cu doar 4-5 calorii. Grăsimea din lapte îi dă acel gust cuceritor, dar o face şi nepotrivită în diete.

Are efect antioxidant

Cafeaua conţine polifenoli, substanţe antioxidante care întârzie îmbătrânirea, previn cancerul, normalizează nivelul de colesterol şi tensiunea arterială. Polifenolii furnizaţi de o singură ceaşcă de cafea rămân în sângele nostru până la 14 ore.

E o sursă bună de minerale

O ceşcuţă de cafea îţi aduce nu doar energia de care ai nevoie, ci şi potasiu, calciu, magneziu, fier. Acoperirea necesarului zilnic de minerale alungă nu doar oboseala, ci şi crampele musculare. Carenţa de magneziu în mod special duce la apariţia cârceilor.

Loading...