Carnea roşie, în special cea de porc, şi-a câştigat în timp o reputaţie nu prea bună, pe motiv că fiind o carne mai ieftină este de slabă calitate. Lucrurile nu stau chiar aşa!

În ultima vreme au început să fie crescuţi porci cu mai puţină grăsime, de la care se obţine o carne mai slabă. Asta din cauza numeroaselor studii în domeniu, care au sugerat că există o legătură între consumul de carne roşie afumată, procesată cu sare, nitriţi sau nitraţi şi creşterea riscului de cancer la colon. Ce trebuie să facem ca să ne ferim de carnea îmbogăţită cu substanţe cu potenţial efect cancerigen, ne spun nutriţioniştii.

De ce să pui pe masă carne de porc

1.       Are mai puţine grăsimi polinesaturate decât alte tipuri de carne

La porc, grăsimea este compusă din lipide care au raportul dintre acizii graşi polinesaturaţi şi cei saturaţi mai mare decât la vită şi oaie. Acest lucru se datorează conţinutului ridicat de grăsimi esenţiale, precum acid linoleic şi acid alfa-linolnic, 2 acizi graşi Omega-3. Concluzia: carnea de porc are mai puţine grăsimi polinesaturate (răi) decât celelalte tipuri de carne roşie şi mai mulţi acizi graşi mononesaturaţi oleici (buni), comparativ cu găina, de exemplu.

2.       Este o sursă importantă de proteine

Carnea de porc este bogată în aminoacizi, printre care se numără acidul glutamic, acidul aspartic, alanina, arginina (aminoacid util în susţinerea funcţiilor hepatice şi cardiovasculare).

Află alte informaţii preţioase despre carnea de porc pe clickpentrufemei.ro.

Loading...