Sănătos şi gustos, piureul de urzici cu mămăliguţă este reţeta perfectă a primăverii. Urzicile sunt o adevărată comoară pentru sănătate şi siluetă,beneficiile lor fiind cunoscute încă din Antichitate. Conţin vitamine (A,complexul de vitamine B,C şi K),fier,potasiu,calciu,magneziu,zinc,fosfor,dar şi aminoacizi. Ajută în combaterea celulitei Urzicile sunt un remediu excelent pentru reducerea inflamaţiilor din corp. Totodată,ajută la eliminarea toxinelor din ţesuturi,fiind eficiente contra celulitei. Trebuie să bei câte trei căni de ceai de urzici,neîndulcit,pe care îl obţii dintr-o lingură de plantă,la o cană de apă clocotită. Când prepari băutura,poţi să adaugi şi câteva frunze de mesteacăn şi flori de porumbar. Urmează cura timp de două luni. Consumă cât de des poţi şi mâncăruri pe bază de urzici:supe,ciorbe,piure. Acestea sunt săţioase,deşi au un număr redus de calorii. Au şi un efect tonic,datorită vitaminelor şi mineralelor pe care le conţin. Accelerează metabolismul Urzicile grăbesc arderile,împiedicând depunerea grăsimilor. Gillian McKeith,autoarea cărţii „You Are What You Eat“ („Eşti ceea ce mănânci“),recomandă consumul a trei-patru căni de ceai de urzică,zilnic,pentru accelerarea metabolismului,ceea ce înseamnă că organismul va arde mai multe calorii. De asemenea,ceaul reduce pofta de mâncare. Urzicile le poţi culege chiar tu,din grădini,din pădure sau de pe marginea apelor. Când aduni plantele trebuie să porţi mănuşi,pentru că perii fini care se găsesc pe acestea îţi pot provoca iritaţii şi mâncărimi ale pielii. Îţi prezentăm o reţetă delicioasă de piure de urzici cu mămăliguţă.

 

De ce ai nevoie pentru piure de urzici

2 kg urzici

1 ceapă, tocată

3-4 linguri ulei

2 linguri făină

2-3 linguriţe usturoi zdrobit

mămăliguţă caldă, pentru servire

ou prăjit, pentru servire

sare

piper

Mod de preparare – Piure de urzici cu mămăliguţă

Speli bine urzicile în câteva ape şi le tai codiţele. Le pui la înmuiat câteva minute în apă fiartă cu puţină sare, apoi le dai la fiert. Când apa începe să clocotească, adaugi ceapa. Le scurgi bine şi le zdrobeşti cu o lingură de lemn sau le dai la blender, apoi le căleşti în uleiul încins 3-4 minute.

Adaugi făina şi 2-3 linguri din apa în care au fiert şi amesteci bine. După ce opreşti focul, combini cu usturoiul, sare şi piper, după gust. Serveşti cu mămăliguţă şi ou.

Sursa http://eastofkitchen.com

Loading...